پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
فعالیت محمود احمدی نژاد در حساب کاربری توئیتر خود یک ماه اخیر افزایش یافته است. او در حال حاضر بیش از ۵۲ هزار فالوئر دارد و تاکنون بیش از ۹۰ توئیت منتشر کرده است.

شعارسال: در سال‌هایی که محمود احمدی نژاد رییس جمهور بود، هوادارانش معتقد بودند او خود یک "رسانه" است و می تواند با منش و نحوه رفتاری که دارد توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. پس از ۵ سال از پایان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، او در کنار جنجال سازی‌های سیاسی اش در داخل کشور اخیرا با فعالیت‌های توئیتری اش نیز خبرساز شده است. او که رفتار‌های عادی اش هم خبرساز است حالا با استفاده مستقیم از توئیتر البته به سبک ویژه خودش مورد توجه قرار گرفته است.



توئیتر احمدی نژاد به گزارش فرارو، حساب کاربری توئیتر محمود احمدی نژاد اسفند ماه سال ۹۵ راه اندازی شد، یعنی زمانی که خود را آماده نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌کرد. پیش از آغاز به کار رسمی توئیتر احمدی نژاد هوادارانش سروصدا عجیبی به پا کردند، آن‌ها مردم را به پیگیری رسانه تازه رییس جمهور سابق فرا می خواندند.

 حساب توئیتر احمدی نژاد به لطف همین فراخوان‌ها در مدت ۲۴ ساعت نزدیک به ۲۰ هزار فالوئر جذب کرد. هوادارانش منتظر فالوئر‌های میلیونی بودند، اما این روند به سرعت کند شد و احمدی نژاد با وجود اینکه چهره‌ای خبرساز دارد نتوانست آنچنان که باید در توئیتر پرسروصدا ظاهر شود.

هنگامی که احمدی نژاد و یار همیشه همراهش حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری ردصلاحیت شدند، فعالیت‌های او در توئیتر کاهش یافت. گویی دیگر انگیزه‌ای آنچنانی برای حضور در این شبکه اجتماعی را نداشت.

در یک سال اخیر اتفاقات غیرمنتظره‌ای برای احمدی نژاد و یارانش رخ داده است. بقایی به حبس طولانی مدت محکوم شد و مشایی نیز بازداشت و به اتهامات سیاسی و امنیتی در حال محاکمه است.

اما احمدی نژاد پیگیرانه به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد. او به سفر‌های استانی می‌رود، سخنرانی‌های تند و آتشین علیه قوای سه گانه کشور می‌کند و گا‌ها به رییس جمهور آمریکا نامه می‌نویسد.

در یک سال گذشته حساب توئیتر احمدی نژاد کمتر فعال بود، اما فعالیت آن افزایش یافته است. شواهد نشان می‌دهد این حساب کاربری توسط شخص رییس جمهور سابق اداره می‌شود.

احمدی نژاد در توئیتر نگاه ویژه‌ای به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دارد. او سعی می‌کند هر از گاهی ترامپ را مخاطب توئیت‌های خود قرار دهد، گاهی او را نقد کند، گاهی هم نصیحت.

 دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا اغلب مواضع خود در مسائل مختلف را از طریق توئیتر اعلام می‌کند. او اگر بخواهد به کسی حمله کند، تصمیم مهمی را اعلام کند، توئیت می‌نویسد.

ظاهرا احمدی نژاد از روش تبلیغاتی ترامپ خوشش آمده و می‌خواهد با استفاده از این روش حضور رسانه‌ای خود را تثبیت کند.

 

احمدی نژاد در حال توئیت

نوشتن رییس جمهور پیشین ایران دو روز پیش با انتشار تصویری در توئیتر با اشاره به مشغله‌های کاری‌اش تاکید کرد که همیشه برای توئیتر وقت می‌گذارد.

او به جز یک مورد در روز اول شروع فعالیتش در توئیتر، همه توئیت‌هایش را به به زبان انگلیسی نوشته است. او سعی می کند از این شبکه اجتماعی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان خارج از ایران استفاده کند.


 تنها توئیت فارسی

احمدی نژاد تصویری که حساب کاربری احمدی نژاد منتشر کرد او را در دفتر کارش و در حال توئیت با یک دستگاه لپ تاپ "مک بوک" نشان می‌دهد. لپ تاپی گران قیمت که از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

کاربران واکنش‌های زیادی به این توئیت احمدی نژاد نشان دادند. بسیاری تمسخر کردند وبه این نکته اشاره کردند که او فقط یک فالوئر دارد و نمی‌تواند نظرات دیگران را ببینید.

 هوادارانش نیز از او تقدیر کرده اند.

 جنجالی‌ترین توئیتی که تاکنون از سوی رییس دولت نهم و دهم منتشر کرده مربوط به مسابقات تنیس اوپن فرانسه است. احمدی نژاد روز دوشنبه به ممنوعیت پوشش سرینا ویلیامز، قهرمان تنیس آمریکایی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه اعتراض کرد.

احمدی نژاد در حساب توییترش نوشت: "چرا مسابقات تنیس آزاد فرانسه به سرینا ویلیامز بی احترامی می‌کند؟

" محمود احمدی نژاد سرینا ویلیامز را منشن کرد و در ادامه نوشت: "متاسفانه برخی افراد در تمام کشور‌ها از جمله کشور من معنی واقعی آزادی را درک نکرده اند.

 " این توییت احمدی‌نژاد واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. برخی کاربران ضمن ابراز تعجب از این توییت نوشتند او در زمان ریاست جمهوری خود آزادی‌های زیادی را سلب کرده است. برخی دیگر نیز این توییت وی را پوپولیستی خواندند.

 کاربری به نام سعید در این باره نوشت: " والا شما خجالت نمی‌کشی؟! اون زمان که اختیار داشتی صدات در نمیومد و دوباره گشت ارشاد رو راه انداختی! حالا مظلوم نمایی می‌کنی؟! "



پیشتر رئیس فدراسیون تنیس فرانسه اعلام کرده بود که در مسابقات آینده تنیس آزاد فرانسه در سال ۲۰۱۹ استفاده از پوشش "پلنگ سیاه" سرینا ویلیامز ممنوع خواهد بود. برنار گیدچلی، رئیس فدراسیون تنیس فرانسه در این مورد گفته: "به نظرم گاهی زیاده روی شده. مثلا پوشش سرینا امسال دیگر قابل استفاده نخواهد بود. باید به بازی و محل احترام گذاشت. همه تمایل دارند از این محیط بهره ببرند.

 احمدی نژاد همچنین دیدگاه‌های سیاسی خود از جمله درباره "اصلاحات سیاسی" تا کشتار مردم "افغانستان و یمن" در توئیت‌هایش منتشر می کند.

در جریان دادگاه مشایی او با انتشار تصویری از خود در کنار مشایی و بقایی آن‌ها را افرادی "فوق العاده" معرفی کرد.

رییس جمهور پیشین همچنین در اتفاقات ویژه همچون قهرمانی تیم ملی کبدی زنان و مردان در مسابقات آسیایی و سالروز تولد دوست فقیدش هوگو چاوز ، رییس جمهور پیشین ونزوئلا توئیت تقدیر و تبریک منتشر می‌کند.



یادآوری گذشته با کابینه دولت اصلاحات احمدی نژاد

در بین تویئت خود تصاویر از دوران ریاست جمهوری خود نیز با عنوان "فلش بک" منتشر می‌کند. یکی از آنها به زمان تحویل گرفتن دولت از محمد خاتمی و تقدیر و تشکر از اعضای کابینه او باز می‌گردد. در این تصویر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و کمال خرازی وزیر خارجه آن زمان دیده می‌شود.

احمدی نژاد در توئیتر در دو مورد تصاویری از خانواده خود نیز منتشر کرده است. او چندی پیش تصویر نوه‌اش محمد احمدی نژاد را توئیت کرد. پیشتر نیز در شب سال نو درسال ۱۳۹۶ با انتشار تصویری با همسرش سال نوروز را تبریک گفت.



احمدی نژاد و نوه اش فعالیت محمود احمدی نژاد در حساب کاربری توئیتر خود یک ماه اخیر افزایش یافته است. او در حال حاضر بیش از ۵۲ هزار فالوئر دارد و تاکنون بیش از ۹۰ توئیت منتشر کرده است
.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار 8 شهریور 97، کدمطلب: 372381، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین