پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
روزنامه لبناني الاخبار به نقل از منابع مصري نوشت: رياست جمهوري مصر سناريوهاي عقب نشيني از توافق با سعودي در خصوص ترسيم مرزهاي دريائي و واگذاري جزاير تيران و صنافير به آن را در صورت افزايش و گسترش اعتراض هاي مردم اين كشور بعداز تظاهرات روز دوشنبه بررسي خواهد كرد.
شعار سال: الاخبار به نقل از منابع خود افزود» :عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهوري مصر، گزارش هاي مرتبط با ارزيابي مواضع را كه « بسيار بد» توصيف شده اند، دريافت كرده است.

منابع الاخبار يكي از اين سناريوها براي عبور از توافق با سعودي ها را تاخير بررسي اين توافق در پارلمان مصر تا زماني نامعلوم اعلام كرده و گفته اند كه مصري ها تلاش دارند تا بررسي و تصويب توافق ترسيم مرزهاي دريائي با سعودي در آينده نزديك صورت نگيرد.

الاخبار به نقل از منابع مصري خود نوشت: سناريوي دوم، درخواست برخي نمايندگان عضو ائتلاف حمايت از مصر كه اكثريت پارلمان را در اختيار دارند، براي برگزاري همه پرسي از مردم مصر در خصوص سرنوشت دو جزيره تيران وصنافير است.

منابع الاخبار تاكيد كردند: السيسي احساس مي كرد كه اكثريت دستگاه هاي دولت و رسانه هاي مصري از تصميم و توافقش با سعودي ها حمايت مي كنند و مي تواند صداهاي مخالفان را خاموش و يا دست كم آنها را محدود كند اما اعتراض هاي مردمي برخلاف تصورها رو به افزايش گذاشت.
منابع مصري گفته اند: به نظر مي رسد كه مردم مصر قانع نشده اند و به همين دليل السيسي براي قانع كردن آنها درصدد است گام هائي را براي بهبود اوضاع اقتصادي و ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان و همچين افتتاح چند طرح توسعه در صحراي سينا همزمان با سالروز آزادسازي آن اعلام كند.
الاخبار به نقل از منابع خود نوشت: قرار است رئيس جمهوري مصر در سخنراني امروز خود به مناسبت جشن قضات مصري در قاهره در باره توافق با سعودي صحبت كند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82045425، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین