پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۳۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
نماینده مردم کرمان و راور گفت: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران طی هفته آینده کلید می خورد که حدود ۸۰۰ میلیون یورو منابع برای آن در نظر گرفته شده است.

شعار سال: محمدرضا پورابراهیمی در جلسه بررسی و گفتگو با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان کرمان با حضور رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: انتقال آب از خلیج فارس یک پروژه مهم و حیاتی برای استان کرمان است.

وی مشکلات بازپرداخت تسهیلات را بین بسیاری از واحدهای اقتصادی مشترک دانست و بیان کرد: در شرایط خاص اقتصادی خاصی قرار داریم که اولویت اجرای دقیق و کامل سیاست‌های ارزی به شکلی مثل لنگر کشور محسوب می‌شود و لذا باید اقدامات مناسبی را در این راستا ایفا کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور از وجود همدلی در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای آنکه سطح فعالیت‌های بنگاه ها مثل قبل باشد انتظار داریم سریعا تصمیماتی اتخاذ شود.

وی یادآور شد: در حوزه حمایت از بنگاه های اقتصادی هفته آینده در اولین نشست خود این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و احتمالا موافقت آن را خواهیم گرفت و در دو هفته آینده در دستور کار قوا قرار می‌گیرد.

پور ابراهیمی گفت: از محورهای که امروزه دغدغه فعالان اقتصادی است افزایش منابع لازم به ویژه سرمایه در گردش برای صادرات بخش کشاورزی است.

پسته به عنوان کالایی استراتژیک مورد حمایت قرار گیرد

وی یادآور شد: لذا باید صندوق توسعه ملی به عنوان مطالبه گر از این موضوع دفاع کند و پسته به عنوان کالایی استراتژیک مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به ظرفیت جذب سرمایه‌گذار در کرمان سقف مشخص جذب ظرفیت اختصاص دادیم و سهمیه دو میلیارد دلاری مشخص از محل صندوق توسعه ملی برای استان کرمان داریم تا در هر حوزه ای که مایل باشند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای کاهش نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش، تمدید اقساط وام های صندوق توسعه برای بنگاه هایی که دچار مشکل شده اند از صندوق توسعه ملی درخواست می‌شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: یکی از طرح های جدیدی که در استان در حال اجرا هستند، طرح مقابله با بحران آب است که برای استان کرمان یک بحران جدی است. در جهت مقابله با این بحران پروژه انتقال آب از خلیج فارس که از پروژه های بزرگ کشور است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود دو هزار میلیارد تومان است که از طریق سندیکا تامین می شود و تا حدود دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خط دوم انتقال آب از خلیج فارس کلید می خورد

پورابراهیمی یادآور شد: خط دوم انتقال آب در کنار خط اول طی هفته آینده کلید می خورد که حدود ۸۰۰ میلیون یورو منابع برای آن در نظر گرفته شده است و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب انتقال خواهد داد شرکت خط انتقال دوم از چند روز آینده تشکیل خواهد شد و از نیمه دوم سال کار خود را آغاز می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر استان کرمان قطب فولاد ایران محسوب می‌شود در حالی که هنوز صنایع پایین دستی کار خود را آغاز نکرده‌اند.

وی افزود: امروز در استان شاهد بهره‌برداری سالانه ۳۰ میلیون تن سنگ آهن، ۲۲ میلیون تن ظرفیت گندله سازی و شش میلیون تن آهن اسفنجی هستیم که به بزرگترین تکنولوژی های پیشرفته اروپایی تنه می زند.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز نمی دانیم که برخی چه درد و مرضی دارند که یاس را در بین مردم ترویج می‌دهند در حالی که در این شرایط سخت اقتصادی شاهد توسعه صنعت فولاد در استان هستیم که با شتاب پیش می‌رود و جای تقدیر و تشکر از مدیران آن‌ها دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای فعالیت‌های اقتصادی، ظرفیت بهره گیری از صندوق توسعه ملی باید هر سال باید ظرفیت توسعه استان را فراهم کند و این ظرفیت باید تاثیرات بیشتری بر اقتصاد استان بگذارد.

وی ابراز داشت: مس چند سالی است که عقب افتاده و ظرفیت تولید آن نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است که باید طرح‌های توسعه آن هر چه زودتر محقق شود.

پورابراهیم بیان داشت: اتفاق مثبتی که در هفته جاری بعد از دو سال پیگیری افتاد تصویب منطقه تجاری در مرکز استان بود این در حالی است که در گذشته مناطق بم، رفسنجان و سیرجان منطقه اقتصادی بودند.

وی افزود: دومین منطقه ویژه گردشگری شهداد تصویب شد که هواپیمایی ماهان مسئولیت اجرای آن را برعهده گرفت و تصمیم گرفته شد در سایر شهرها انار، گل گهرسیرجان، منطقه ریلی زرند منطقه اقتصادی ایجاد شود که باعث توانمندی استان کرمان خواهد شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 شهریور 97، کد مطلب: 4395396، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
امیدوارم استفاده خوبی از این منابع در نظر گرفته شده بشه
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
س.ح75
بخدا طرحهای جابه جایی اب هیچ دردی رو دوا نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین