پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع سرفه‌های شدید، گلودرد و ورم لوزه‌ها مؤثر دانست.

شعار سال: شربت گل پنیرک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۹ ، کربوهیدرات، پروتئین، سدیم، پتاسیم، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم، فسفر، موسیلاژ، آنتوسیانین‌ها، تیمول و فیبر است.

برای بررسی خواص شربت گل پنیرک و اینکه مصرف این شربت برای چه افراد مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گل پنیرک

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت گل پنیرک اظهار کرد: این شربت نقشی مؤثر در رفع سرفه‌های شدید، خلط گلو، برونشیت، گلودرد و ورم لوزه‌ها داشته و برطرف کننده بیماری‌های تنفسی مانند آسم، سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

وی درباره خواص دیگر شربت گل پنیرک بیان کرد: این شربت با خاصیت آنتی بیوتیکی خود عفونت‌های ریه، مجاری ادراری (مثانه) و زنان (رحم) را از بین برده و به خارج شدن خلط از ریه‌ها کمکی شایان می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گل پنیرک ورم‌های بدن به ویژه ورم پلک‌ها، معده، روده و پروستات را رفع می‌کند؛ به علت داشتن فیبر، تأثیری چشمگیر در عملکرد بهتر روده‌ها، درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر همراه با یبوست دارد.

عظمایی تأکید کرد: شربت گل پنیرک به سلامتی عمومی زنان، رفع کیست و خروج ترشحات غیر طبیعی رحم کمک می‌کند؛ این شربت نقشی مؤثر در افزایش اشتها، ازدیاد شیر و بهبود گردش خون دارد.

وی تصریح کرد: این شربت به طراوت و شادابی پوست و مو هم کمک می‌کند و تأثیری چشمگیر در بهبود ناراحتی‌های گوارشی مانند زخم معده و تسکین درد‌های شکمی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل پنیرک بدن را سم زدایی کرده و سوزش ادرار را برطرف می‌کند، آرام‌بخش قلب و اعصاب و تب‌بر است و نقشی مؤثر در درمان بواسیر (هموروئید) دارد.

عظمایی یادآوری کرد: شربت گل پنیرک به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بدن در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ همچنین برای مبتلایان به گرفتگی صدا هم مفید است.

مواد لازم برای تهیه دو لیتر شربت گل پنیرک

عرق گل پنیرک یک لیتر

گل پنیرک ۱۰۰ گرم

عرق آویشن نیم لیتر

عسل ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شربت گل پنیرک

- عرق گل پنیرک و آویشن را با هم مخلوط کنید.

- گل پنیرک را به مخلوط عرق گل پنیرک و آویشن اضافه کنید و بگذارید دو ساعت بماند.

- مخلوط گل پنیرک، عرق گل پنیرک و آویشن را یک دقیقه بجوشانید.

- مخلوط جوشیده شده را صاف کنید.

- پس از اینکه دمای مخلوط جوشیده شده متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید) عسل را اضافه کنید.

- شربت را خوب هم بزنید تا قوام بیاید.

- پس از سرد شدن شربت، آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

- برای تهیه یک لیوان از شربت گل پنیرک، دو قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید و بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم اضافه کنید.

- مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

- این شربت را می‌توان روزانه سه تا چهار لیوان مصرف کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 18 شهریور 97، کد مطلب: 6660184، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
فردا قیمت پنیرک هم می شه خدا تومان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین