شعارسال: فرهاد کریمی در خصوص تأثیر رتبهبندی معلمان و همترازی آنها با درجههای اعضای هیأت علمی در عملکرد وزارت آموزش و پرورش، گفت: اجرای رتبهبندی معلمان با توجه به تعریفی که برای رتبهبندی اعضای هیأت علمی وجود دارد، مانند معلمیار، معلم دانشیار و ... یک اقدام مثبت و روبه جلو است؛ اما اجرای این اقدام با بار مالی و بودجهای همراه است که باید تأمین شود.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: اگر میخواهیم آموزش و پرورش ارتقاء پیدا کند، باید زمینههای ایجاد عمل تعاملی و عقلانی مبتنی بر عاملیت معلم فراهم شود.
وی با بیان اینکه اجرای رتبهبندی معلمان موجب افزایش انگیزه و بهبود عملکرد معلمان میشود، تصریح کرد: وقتی معلم انگیزه نداشته باشد نمیتواند در کلاس درس بهخوبی ایفای نقش کند و این امر در تربیت دانشآموزان تأثیر سوء میگذارد.
کریمی خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از معلمان در شرایط نسبتاً نامناسبی، بهترین خدمات را ارائه میکنند اما اگر بتوانیم طرح رتبهبندی را اجرا کنیم، شرایط بهتری برای فعالیت معلمان فراهم خواهد شد و این مسئله موجب بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش نیز میشود.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 442145 ، www.ana.ir