پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان وهم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیأت علمی، موجب افزایش انگیزه فرهنگیان و بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

شعارسال: فرهاد کریمی در خصوص تأثیر رتبه‌بندی معلمان و هم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیأت علمی در عملکرد وزارت آموزش و پرورش، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به تعریفی که برای رتبه‌بندی اعضای هیأت علمی وجود دارد، مانند معلم‌یار، معلم دانشیار و ... یک اقدام مثبت و روبه جلو است؛ اما اجرای این اقدام با بار مالی و بودجه‌ای همراه است که باید تأمین شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش ارتقاء پیدا کند، باید زمینه‌های ایجاد عمل تعاملی و عقلانی مبتنی بر عاملیت معلم فراهم شود.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان موجب افزایش انگیزه و بهبود عملکرد معلمان می‌شود، تصریح کرد: وقتی معلم انگیزه نداشته باشد نمی‌تواند در کلاس درس به‌خوبی ایفای نقش کند و این امر در تربیت دانش‌آموزان تأثیر سوء می‌گذارد.

کریمی خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از معلمان در شرایط نسبتاً نامناسبی، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند اما اگر بتوانیم طرح رتبه‌بندی را اجرا کنیم، شرایط بهتری برای فعالیت معلمان فراهم خواهد شد و این مسئله موجب بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش نیز می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 442145 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین