پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۴۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
سروش رحمانی مداح معروف یزدی می‌گوید سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعرمان را به دلیل اینکه ممکن بود باعث ایجاد مشکل از سوی منافقین علیه کشور شود را حذف کردند

شعارسال:سروش رحمانی مداح معروف یزدی می‌گوید سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعرمان را به دلیل اینکه ممکن بود باعث ایجاد مشکل از سوی منافقین علیه کشور شود را حذف کردند.

خبر سانسور نوحه مراسم عزاداری امام حسین (ع) در هیات کوچه بیوک یزد در مسجد حظیره که گویا تلویزیون یزد از پخش آن خودداری کرده بود، از اخبار عجیبی بود که در ماه محرم به گوش رسید. منابع محلی گفته‌اند هر ساله رسم بر این است که هیات‌های عزاداری یزد روز تاسوعا درمسجد حظیره یزد جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند و چندین سال است که صدا و سیما نیز این عزاداری را پوشش می‌دهد، با اینهمه امسال به خاطر حضور سروش رحمانی و مصطفی محسن زاده دو نوحه خوان یزدی که اشعار آنها مطابق میل صداوسیما نبوده، این عزاداری از تلویزیون سانسور شده است. در این میان نیز یادداشتی منتسب به امام جمعه یزد نیز منتشر شد که در آن نوشته شده بود جلوی این دو مداح گرفته شود و تاکید شده بود که اگر این دو مداح هدایت نمی‌شوند، گروهشان منحل شود!

سروش رحمانی نوحه خوان معروف یزدی بهرویداد۲۴ گفته است: اختلاف نظری که در مدیریت هیات بود، باعث شد نتوانیم عرض ارادت داشته باشیم و آنطور که باید نوحه‌خوانی انجام دهیم.

رحمانی می‌گوید: گفتند در هیات حظیره یزد با آقای محسن زاده همکاری نداشته باشیم اما در هیات آبشور یزد به دلیل نداشتن نوحه خوان و به رسم جوانمردانه و انسان دوستانه بار دیگر با آقای محسن زاده همسو شدیم و در آن هیات مشغول نوحه‌خوانی شدیم.

گفتند با نوحه شما منافقین علیه کشور جوسازی می‌کنند

رحمانی با بیان اینکه بخشی از شعرمان را که جنبه خاکستری داشت مجبور شدیم حذف کنیم، تصریح کرد: البته به نظر ما که اصلا اینگونه نبود اما از نظر دوستان در سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعر باعث تشویش اذهان عمومی می‌شد و گفتند برخی از آن‌ها را تغییر دهید، مانند بخشی از شعر که الله الله بود و می‌گفتند شاید باعث یادآوری برخی از موارد برای منافقین باشد و بخواهند علیه کشور جوسازی کنند.

شعرمان را تغییر دادیم

رحمانی با بیان اینکه هیچ‌گاه محدودیتی برای خوانندگی نداشتیم، می‌گوید: سازمان تبلیغات استان یزد جلسه‌ای را برگزار کرده بود که آقای محسن‌زاده نیز در آن جلسه حضور داشت و بنده نیز مطلع بودم که در آنجا اعلام کردند که بخش‌هایی از شعر باید حذف و تغییر پیدا کند که ما نیز همین کار را انجام دادیم و شعر تغییر یافته را هم اجرا کردیم.

مداح نیستیم، خواننده و آهنگسازیم

این نوحه خوان ادامه داد: کار ما انتقادی و سیاسی نیست اما به دلیل اینکه قرعه اینکار به نوعی به نام ما خورده است، مردم برداشت‌های سیاسی می‌کنند و به نظر ما این نوحه‌خوانی‌ها آنقدرها هم عریان و خاکستری نیست و اگر اکنون برخی از محدودیت‌ها مطرح می‌شود به دلیل عقبه و نوحه‌هایی است که خوانده‌ایم مانند سرو آزاده و... لذا همین عقبه باعث می‌شود نوحه خوانی‌های کنونی مردم را به سمت و سوی گذشته ببرد. همینجا باید این نکته را هم بگویم که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ما مداح هستیم اما مداح نیستیم و شغل اصلی ما آهنگسازی و خوانندگی است و فقط در شب‌های محرم نوحه‌خوانی می‌کنیم. البته این را هم بگویم که مداح با نوحه خوان هم کاملا متفاوت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت رویداد 24، تاریخ انتشار29شهریور 97، کد خبر: 146889 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا ای کاش این محدودیت هارو برای خوانننده هایی اعمال کنینن که هم ادبیات کشورمون رو بی اعتبار کردن هم ابروی ایران در زمینه موسیقی رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
1
0
تو عزاداری ها هم سیاست وارد شده
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
1
0
دیگه حتی محدودیت کردناشون وارد این عرصه هم شدنه خیلی جالبه :)م.ق75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
وقتی همچین فیلتر قوی ای برای مجوز گرفتن ترانه های خواننده هامون هست خوبه برای نوحه ها هم باشه
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
1
چه عجب کاش تو همه زمینه ها تو همه شهرها این نظارت ها انجام میشد م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
تو نوحه هم شاهد سانسور هستیم عالی بود خخخ
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین