پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
پس از درخواست جدید یک مقام آمریکایی برای مذاکره جدید با ایران که شامل توان موشکی هم بشود، یک وزیر اماراتی گفت، کشورهای عربی هم باید در هر مذاکره جدیدی حضور داشته باشند.

شعار سال:«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در پرونده ایران روز چهارشنبه (28 شهریور) بار دیگر از توافق هسته‌ای به دلیل متوقف نکردن برنامه موشکی ایران انتقاد کرد و خواستار بستن «پیمان» با ایران شد.

هوک، برجام را توافقی میان ایران و رئیس‌جمهور سابق آمریکا توصیف کرد و گفت: «این، پیمان نبود و در سنای آمریکا به رأی گذاشته نشد. به همین سبب هم در شورای امنیت به رأی گذاشته شد. این در سیستم حکومتی ما ناکافی است، اگر می‌خواهید چیزی پایدار و بادوام داشته باشد. به همین دلیل هم هست ما یک پیمان را خواستار شده‌ایم. توافق هسته‌ای هم باید یک پیمان می‌شد

در واکنش به این موضع، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه در توییترش نوشت که در هر مذاکره جدیدی، باید کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم حضور داشته باشند.

قرقاش نوشت: ملاحظات آمریکا درباره امضای معاهده‌ای فراگیر که نگرانی از برنامه هسته‌ای و موشکی و دخالت‌های منطقه‌ای ایران را مهار کند، مهم است. ضروری است که کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] هم یک طرف مذاکرات پیشنهادی باشند.

این وزیر اماراتی در ادامه به طور ضمنی، تلاش کرد ایران را از تحریم آمریکا بترساند و نوشت: عاقلانه‌تر این است که تهران از مرحله تحریم‌ها اجتناب کند و با جدیت با پیشنهادهای مطرح شده، تعامل کند.

در خصوص تحریم‌ ایران، سید حسن نصرالله نیز امروز در سخنرانی روز عاشورا، همه را به ایستادن کنار ایران فراخواند و گفت، «واجب است که در کنار ایران بایستیم، چند هفته بعد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا می‌شود. همه ما می‌دانیم که دولت آمریکا پیگیرانه تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را از خرید نفت را متوقف کنند، میدانیم که ایران از جانب آمریکا به یک دلیل روشن تحریم می‌شود


نصرالله ادامه داد : اول اینکه ایران متعهد به دین، جمهوریت ، استقلال ، حاکمیت و آزادگی‌اش است. چون ایران از رهبرش گرفته تا دولت و مسئولان و مردم هرگز نمی‌پذیرد که برده آمریکا شود و کسی استقلال در تصمیم‌گیری‌اش را مصادره کند. ایران می‌خواهد کشوری مستقل، آقا، آزاد، کریم و عزیز باشد برای همین محاصره و تحریم می‌شود. چون ایران در کنار کشورهای منطقه می‌ایستد و از حقوق آنان دفاع می‌کند و در مقابل طرح‌های سلطه‌جویانه تکفیری می‌ایستد، مورد هدف است.

نصرالله تأکید کرد ایران در کنار فلسطین و مقابل اسرائیل و طرح آن ایستاده است، همانطور که در کنار لبنان ایستاده است تا خاک و سرزمین‌های عربی آزاد شود. ایران اولین کشوری بود که به ندای عراقی‌ها پاسخ داد وقتی که داعش تکفیری حمله کرد و مقدسات در خطر بود. جمهوری اسلامی ایران به مسائل مستضعفین پایبند است و این حق ایران بر گردن ماست که در کنارش باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 29 شهریور 97، کد مطلب: 13970629000306:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین