پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: کاهش سهمیه سوخت با هدف مدیریت مصرف، رساندن سوخت به مصرف کننده واقعی و قطع دست دلالان انجام شد.

شعار سال: محمد رضا موسوی خواه که به زاهدان سفر کرده بوداظهار کرد: کاهش سهمیه کارت های سوخت در استان سیستان وبلوچستان یک موضوع ملی بود که به منظور رصد، کنترل و مدیریت مصرف سوخت انجام شد و بر اساس آن اقدامات اجرایی لازم متعاقباً به مرحله اجرا در می آید.
وی ادامه داد: اقدامی که در این خصوص صورت گرفت با تصمیم و اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح کشور بود و قصد نداشتیم تا به هیچ وجه طرحی را اجرایی کنیم که به مردم این استان لطمه ای وارد شود چون معتقدیم مردم استان سیستان وبلوچستان مردمانی شریف، مظلوم و زحمت کش هستند و تمام توان خود را انجام می گذاریم تا خدشه ای به آسایش آنها وارد نشود.
وی ادامه داد: این طرح قرار است یک ماه به صورت آزمایشی اجرایی شود اما اعتراض برخی ها نسبت به کاهش سهمیه آن هم در سومین روز اجرا حاکی از حضور دلالان و فعالان در حوزه قاچاق سوخت و کارت های مهاجر در این استان است که به فعالیت اقتصادی غیرقانونی شان ضربه وارد می شود.

موسوی خواه تاکید کرد: یکی از معضلاتی که در این استان وجود دارد مشکل کارت های سوخت مهاجر است که بر اساس اقدامات اجرایی صورت گرفته بیش از 90هزار کارت سوخت مهاجر در جنوب استانو12هزار کارت سوخت نیز در شمال استان شناسایی و مسدود شده که آمار بسیار بالایی است.
وی بیان کرد: امکانات موجود ما بر اساس نیازمندی، تاسیسات و مصارف است اما وقتی مشاهده می کنیم که در یک نقطه به یکباره شاهد رشد 40درصدی مصرف هستیم آیا نباید این رشد غیرمنطقی را مدیریت کرد؟! طی چهار ماهه گذشته در استان سیستان وبلوچستان شاهد رشد بیش از 40درصدی مصرف سوخت بوده ایم که تنها در شهر زاهدان 64درصد رشد مصرف به ثبت رسیده است که باید بلافاصله مدیریت و جلوی قاچاقچیان سوخت گرفته می شد.
وی تصریح کرد: این طرح صرفاً با هدف مدیریت مصرف، رساندن سوخت به مصرف کننده واقعی و قطع شدن دست دلالان انجام شد و این اطمینان را می دهیم که هیچ مشکلی در تامین سوخت مردم وجود نخواهد داشت چرا که در مدت زمان اجرای این طرح تمامی موارد لازم برای اینکه مردم راحت باشند برنامه ریزی می شود.
وی در پاسخ به سئوال عصرهامون مبنی بر اینکه در این استان جایگاه های گاز وجود ندارد و بُعد مسافت میان شهرها نیز نسبت به سایر استان ها بیشتر است و طبیعتاً مردم با کمبود سوخت مواجه می شوند افزود: این موضوع درست است اما قطعاً برای رفع آن نیز چاره اندیشی هایی شده استوطرحی را اجرایی می کنیم که هیچ شهروندی متضرر نشود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: سوخت یک سرمایه ملی است و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه شرعی،عقلی، قانونی و وجدانی است و همه مردم نیز باید در راستای حراست از آن کوشا باشند.
وی در پاسخ به سئوال دیگر عصرهامون که از وی پرسیده شد برآورد شما از میزان قاچاق سوخت روزانه در استان چه میزان است اظهار کرد: من قاچاقچی نیستم! نمی دانم چه میزان سوخت در طی یک روز قاچاق می شود اما آمار و ارقام 20میلیون و 15 میلیون لیتر سوخت مطرح می شود.
وی در توضیح این موضوع گفت: رشد مصارف ما با تعداد خودروهای تولیدی و موجود کشور تقریباً برابر است اما اینکه بگوئیم قاچاق سوخت به طور کامل منتفی است درست نیست چون قاچاق این سرمایه ملی در حد زیادی انجام می شود و انکارناپذیر است ولی نمی توان برای آن عدد و رقم دقیق عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر قاچاق روزانه 20میلیون لیتر سوخت را در نظر بگیریم معنا و مفهومش آن است که هزار دستگاه نفتکش هر روز کار می کنند تا این میزان سوخت تامین شود.یعنی حداقل پنج الی شش هزار نفتکش به طور مستدام در مبداء و مقصد در حال سوخت گیری و تخلیه هستند و چندین نفتکش نیز در مسیرهای چند کیلومتری مشغول تردد هستند که به هیچ وجه منطقی نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پایان ضمن تشکر از صبر و بردباری مردم استان سیستان وبلوچستان گفت: این قول را می دهیم که هیچ یک از شهروندان و مصرف کنندگان واقعی سوخت دچار مشکل نشوند چرا که این طرح ها پس از بررسی های دقیق و کارشناسی لازم اجرایی می شود وهدفش تنها حمایت از مصرف کننده واقعی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 4 مهر 97، کد مطلب: 1412459:www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین