شعارسال: خیرالله خادمی در آیین اتمام عملیات کاری بخش شهری تونل البرز وافع در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: امروز در تاریخ راه سازی ایران یک روز بیاد ماندنی خواهد بود.
وی افزود: این پروژه از نظر احجام و ابعاد مختلف همچنین از نظر نوع کار فنی منحصر به فرد است، ساختگاه محل احداث ( دهلیز تنگ) یک پروژه منحصر به فرد است.
وی با اشاره به سابقه پیشرفت آزادراه تهران- شمال پیش از دولت یازدهم بیان داشت: تا پيش از سال ۹۲ این آزاد راه دارای ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی بود اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و حضور دکتر آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی و مهندس سعیدی کیا در بنیاد مستضعفان خوشبختانه در سه و نیم سال گذشته این پروژه ماهانه ۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی روند اجرایی آزاد راه تهران شمال طی سه سال گذشته بی نظیر خواند و گفت: روند اجرایی این پروژه طی مدت مذکور نادر و یک رکورد در تاریخ مهندسی کشور محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران خاطرنشان کرد: اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز موجب پیوند دو جبهه شمالی و جنوبی البرز و باعث تعادل ترافیکی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از اتمام عملیات لاینینگ بخش شرقی تونل البرز در پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صورت تکمیل جاده دسترسی، تونل البرز تا پایان سال قابلیت بهره بردرای خواهد داشت.
همچنین در ادامه این مراسم محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان اراده مشترک وزارت راه و بنیاد مستضعفان پایه گذار یک کار خوب در کشور شد و ما همچون یک تن واحد عمل کردیم.
وی افزود: به کارگیری توان مهندسی کشور در این پروژه نمود واقعی نشان داده است.
سعیدیکیا تصریح کرد: استفاده از سرعت، دقت و فناوریهای روز دنیا نماد دانش فنی و توان مهندسان و متخصصان ایرانی است.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت راه و شهرسازی، تاریخ انتشار: 14مهر1397 ، کدخبر: 14113: www.mrud.ir
یعنی 35 سال گذشته سالی 15 درصد پیشرفت میکرد الان الان27 سال بود که تموم شده بود
ح.ن76