پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۲۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بازار ترسویی است، این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در تمام دنیا وضع به همین نحو است. اگر نیاز است که نهادهای امنیتی کشور بازرسی و نظارتی بر بورس داشته باشند، نباید این موضوع رسانه‌ای شود.
شعار سال: یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بازار ترسویی است، این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در تمام دنیا وضع به همین نحو است. اگر نیاز است که نهادهای امنیتی کشور بازرسی و نظارتی بر بورس داشته باشند، نباید این موضوع رسانه‌ای شود.

مجتبی معتمدنیا، کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به درخواست یکی از نمایندگان از وزیر اطلاعات برای بررسی نوسانات بورس، گفت: قطعا باز شدن پای افراد سیاسی و امنیتی به بورس کاملا به زیان بازار سرمایه است.  بازار سرمایه بازار ترسویی است، این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در تمام دنیا وضع به همین نحو است. اگر نیاز است که نهادهای امنیتی کشور بازرسی و نظارتی بر بورس داشته باشند، نباید این موضوع رسانه‌ای شود.

وی افزود: بدون رسانه‌ای کردن هم می‌توان از نهادهای امنیتی خواست تحولات بورس را رصد کنند. وقتی این موضوع رسانه‌ای می‌شود، جز افزوده شدن بر التهابات بازار و افزایش حساسیت‌ها هیچ اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد.

وی افزود: اگر برخی احساس می‌کنند تخلفی در بورس در حال رخ دادن است، آن را از مجاری قانونی پیگیری کنند. هیچ کس با نظارت و بررسی نهادهای امنیتی، مخالف نیست اما دلیلی وجود ندارد که یک نماینده مجلس آن را به صورت علنی بیان کند. وقتی موضوع، رسانه‌ای و با نامه نگاری علنی همراه می‌شود، انتشار این خبر در جامعه فقط موجب نگرانی فعالان بازار سرمایه و مردم عادی می‌شود و جز ایجاد التهاب، حاصل دیگری ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رونق بورس در ماه‌های اخیر و اشاره به هجوم و حضور عده زیادی از شهروندان عادی به بورس، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم عده زیادی از مردم که تا کنون هیچ فعالیتی در بورس نداشته‌اند با شنیدن خبرهایی مبنی بر سوددهی بورس، پول خود را به این بازار آورده‌اند و بعضا مورد سوء استفاده سفته‌بازانی قرار گرفته‌اند که سعی دارند پول این افراد را پشت سهام مدنظر خود بیاورند.

وی ادامه داد: فعالان حقیقی تازه وارد به بورس در این حوزه دانش و اطلاعات درستی ندارند. بهترین راهکار برای فعالان تازه‌وارد این است که تا یک بازه 6 ماه الی یکساله از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشاوران سرمایه‌گذاری دارای مجوز، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و در این مدت خودشان اقدام به خرید و فروش نکنند.

معتمدنیا اظهار داشت: البته الان مشکل بزرگ‌تری که وجود دارد این است که چون افراد تازه‌‌کار به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند و مستقیما با معامله‌گران کارگزاری‌ها مرتبط می‌شوند، معمولا معامله‌گران کارگزاری‌ها نیز با این افراد تماس می‌گیرند و به آنان پیشنهاد خرید سهم می‌دهند. من به افراد تازه وارد پیشنهاد می‌کنم تا یکسال اول حضورشان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشاوران سرمایه‌گذاری دارای مجوز مراجعه کنند و از طریق آنها در بازار سرمایه فعالیت کنند و به تدریج دانش و اطلاعات خود را در این بازار افزایش دهند و با فضای بازار آشنا شوند، سپس خودشان مشغول معامله در بورس شوند. قطعا با این شیوه، سرمایه افراد تازه وارد، امنیت بیشتری خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 22 مهر 1397، کدخبر: 679912 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
ا.ف75
دقیقا درسته
اصلا چه لزومی بر رسانه ای شدن موارد امنیتی هست !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین