پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
دبیر شورای عالی بیمه سلامت گفت: تورم امسال حدود 9 درصد برآورد شده بود اما تعرفه های پزشکی فقط 5درصد رشد داشت، ضمن اینکه تکانه های اقتصادی بر قیمت خدمات سلامت تأثیر گذاشت بنابراین تعرفه های پزشکی برای ماههای باقیمانده امسال باید افزایش یاید یا در تعرفه گذاری سال آینده این مسائل لحاظ شود.

شعارسال: علی رضا اولیایی منش درباره تغییر تعرفه های پزشکی برای سال آینده گفت: جلسه های مربوط به تعرفه گذاری برای سال آینده در حال انجام است و طی یک ماه آینده پیشنهادها را به دولت ارسال می کنیم.

وی افزود: کاری که انجام شده این است که اثر تکانه های اقتصادی و تغییرات نرخ ارز را بر قیمت تمام شده خدمات سلامت در سال 97 محاسبه و به دولت ارسال کردیم. یعنی بررسی کردیم که مشکلات اقتصادی چه اثراتی بر دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی داشته و چه اثراتی بر قیمت تمام شده هتلینگ بیمارستان ها و اجزای فنی خدمت به جز دستمزدها داشته است.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت گفت: این محاسبات در شورای عالی بیمه سلامت و با کمک اعضای شورا برای چهار بخش دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه انجام شده است. امیدواریم دولت برای جبران این هزینه های اضافی ایجاد شده در سال 97، تمهیداتی برای چند ماه باقیمانده سال در نظر بگیرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت بیان کرد: در همه بخش ها با گرانی دارو و ملزومات پزشکی و حتی هزینه های عمومی مثل تغذیه و نگهداری و تاسیسات و غیره مواجه بودیم. این موارد اثرات خود را بر هزینه های تمام شده گذاشته است. دولت درباره بخش های غیردولتی نمی تواند جبران هزینه کند. مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز از اردیبهشت تا حدود 13 آبان که دور دوم تحریم ها اعمال شد، وجود داشت و در حال حاضر بازار به ثبات رسیده، اما اثرات تورم به ارائه دهندگان خدمات در تمام بخش ها از جمله سرپایی و بستری و در همه نوع خدمات مثل پاراکلینیک، آزمایشگاهی، رادیولوژی، تصویربرداری و غیره وارد شده است.

وی اظهار داشت: باید منتظر تصمیم دولت برای جبران این مشکلات پیش آمده اقتصادی باشیم. قدر مسلم باید با افزایش تعرفه برای بخشی از خدمات موافقت شود. پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت مبنی بر افزایش تعرفه برای سال 97 بوده که به طور مثال در آبان امسال برای چند ماه باقیمانده از سال جاری، تصمیم جدیدی برای تعرفه های پزشکی گرفته شود. در غیر این صورت، تمام این محاسبات باید در تعرفه سال 98 لحاظ شود. زیرا برای اینکه مراکز درمانی و بیمارستان ها بتوانند به گردش مالی خود ادامه بدهند و خودشان را سرپا نگه دارند، باید اجازه داده شود که حداقل به اندازه قیمت تمام شده خدمات، رشد تعرفه ای داشته باشند.

اولیایی منش درباره پیش بینی افزایش تعرفه های پزشکی برای سال 98 گفت: هنوز محاسبات در این زمینه آغاز نشده و نمی توان با قاطعیت در این رابطه حرف زد. سال گذشته تورم منتهی به اسفند ماه 96 حدود 9 تا 10 درصد بود، در حالی که تعرفه های ارائه خدمات پزشکی فقط 5 درصد رشد و تقریبا نصف تورم، رشد یافت.

وی افزود: این موضوع باعث ضرر و کسری انباشته در کل مراکز ارائه خدمت اعم از دولتی و خصوصی و عمومی غیردولتی و خیریه شد. به همین دلیل امسال باید ببینیم که تورم منتهی به اسفند 97 چقدر خواهد بود و بر همین اساس، جبران ضرر انباشته مراکز ارائه خدمات سلامت انجام شود. زیرا اگر چند سال این مشکل ادامه پیدا کند، ضرر انباشته مراکز درمانی قابل جبران نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22آبان1397 ، کدخبر: 83097972: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
م.آ75
بله دیگه لازم پزشکان محترم میای. اصلا جیبشون خالی بمونه حیف خوب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین