پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست 175 اوپکی‌ها در 15 آذرماه رایزنی‌ها بین کشورهای صادرکننده نفت اوپک و غیراوپک برای کاهش سقف تولید تا میزان 1.4 میلیون بشکه در روز در حال افزایش است اما ایران صراحتا اعلام کرده به‌دلیل تحریم‌ها از سقف تولید خود کم نمی‌کند.

شعار سال: حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک گفت: ایران در تحریم است و اگر سایر اعضا از قیمت‌های کنونی ناراضی هستند، باید تصمیم بگیرند و تولید خود را کاهش دهند. وی افزود: میزان کاهش تولید به ما ربطی ندارد، زیرا ایران قصد کاهش ندارد؛ بنابراین بقیه باید تصمیم بگیرند.

قیمت جهانی نفت در بازارهای جهانی تحت‌تأثیر خبر احتمال توافق کشورهای تولیدکننده نفت در روز گذشته پس از 45 روز کاهش، اندکی تقویت شد و ارزش هر بشکه نفت برند به بالای 67 دلار رسید. این در حالی است که شرکت‌های نفت روسیه موافق کاهش سقف تولید نیستند اما عربستان سعودی اعلام کرده که تولید خود را تا روزانه 500 هزار بشکه کاهش می‌دهد. سهیل‌المزروعی، وزیر انرژی امارات هم اعلام کرد: این کشور از هر اقدامی از سوی اعضای اوپک برای برقراری ثبات و بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام حمایت می‌کند و تولید نفت اکنون فراتر از انتظارهاست و اوپک و هم‌پیمانان نیاز دارند راهبرد خود را تغییر دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم گفته است به همکاری با اوپک برای حفظ ثبات بازار نفت ادامه می‌دهد و نفت ۷۰ دلاری برای روسیه مطلوب است چرا که بودجه سال 2019این کشور بر مبنای نفت 40 دلاری تنظیم شده است. مصطفی صنع‌الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی با تأکید بر لزوم همکاری بین کشورهای نفت فروش دنیا اظهار کرد: لیبی امیدوار است از برنامه کاهش احتمالی اوپک و هم‌پیمانانش معاف شود. محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با تأکید بر تداوم تلاش‌ها و اقدام‌های اوپک برای برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای نفت خبر داد: عربستان سعودی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، تلاش خود را بر ثبات بازار متمرکز کرده است. وی با تأکید بر اینکه ما بر اهداف کلیدی و شفاف خود متمرکز هستیم، گفت: ما همچنان با مشارکت بازارهای خود برای بازگرداندن تعادل به بازار تلاش می‌کنیم و تاکنون نیز در این زمینه دستاوردهایی داشته‌ایم.

تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت آژانس بین‌المللی انرژی حکایت از این دارد که عرضه جهانی نفت خام در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل کند شدن آهنگ رشد اقتصادی دنیا، از تقاضا فراتر می‌رود و این موضوع قیمت‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر برخی منابع آگاه به رویترز خبر دادند: اوپک و هم‌پیمانانش در حال گفت‌و‌گو برای بررسی پیشنهاد کاهش تولید نفت تا سقف روزانه 1.4بشکه برای سال ۲۰۱۹ میلادی هستند تا مانع از عرضه بی‌رویه و برهم ریختن ثبات بازار نفت شوند، زیرا این مازاد عرضه می‌تواند به کاهش قیمت‌ها بینجامد. محمدبن‌حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان از حمایت این کشور با تصمیم احتمالی اوپک برای کاهش عرضه نفت خبر داد و گفت: معافیت‌ها به خریداران نفت ایران تأثیری بر قیمت‌های نفت در بازار جهانی نداشته است، اما مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی این تأثیر را خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 26 آبان 97، کد مطلب: 37723،www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین