پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای که سوم آذر ماه امسال به معاون اول رئیس جمهور نوشته است، اعلام کرده: در جلسه‌ای با حضور دو وزیر راه و شهرسازی و علوم و تحقیقات و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها تصمیم‌گیری و اظهار نظر شود.

شعار سال: سال‌ها است طرح توسعه دانشگاه تهران تعداد زیادی از ساکنان این محله را در بلاتکلیفی گذاشته است. طرحی که به گفته مسئولان دانشگاه تهران اگر با کمبود اعتبار برای مالکیت خانه های اطراف رو‌به‌رو نمی‌شد مخالف جدی نداشت.

این در حالی است که طرح توسعه دانشگاه‌ها منتقدان جدی از میان جامعه علمی و دانشگاهی کشور دارد. به اعتقاد آن‌ها نباید محدوده مرکزی شهر که قلب شهر به حساب می‌آید را با این گونه طرح‌ها از حرکت باز داشت.

بر اساس تحقیقات کارشناسان در حال حاضر 48 درصد وسعت فعلی دانشگاه تهران مورد استفاده قرار گرفته و دلیل اصرار برای خرید 28 هکتار از زمین‌ها و املاک مرکزی‌ترین نقطه شهر و تبدیل مساحت این دانشگاه به 50 هکتار مشخص نیست.

تجربه طرح توسعه دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا نشان می‌دهد، مهم‌ترین موضوعی که در طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود، کسانی هستند که در خانه‌های همجوار این دانشگاه‌ها ساکن‌اند.

اهالی محله کارخانه شماره پنج ده ونک که بیش از 70 سال است در این خانه‌ها سکونت دارند -قبل از آن‌که دانشگاه الزهرایی وجود داشته باشد - این روزها همیشه دلهره تخریب خانه‌هایشان را دارند و ساکنان خانه‌های همسایه دانشگاه تهران نیز نه خانه هایشان از سوی دانشگاه خریده می‌شود، نه می‌توانند آن را بفرشند نه می‌توانند خانه‌ها را نوسازی کنند.

زمین‌های پراکنده خریداری شده هم پاتوقی برای معتادان محل شده است و ناامنی را هم به لیست مشکلات آن‌ها اضافه کرده است. چنین سوداگری زمین از سوی نهادهای مدعی آموزش علم و دانش جای تاسف دارد.

یک سال پس از رونمایی از طرح پرحاشیه؛ دومین اظهار نظر برای توقف طرح توسعه دانشگاه‌ها

یک سالی از علنی شدن طرح ساماندهی دانشگاه تهران می‌گذرد. طرحی که پس از رونمایی اعتراضات گسترده تشكل‌های سياسی، علمی وصنفی دانشجويی و شهروندان و متخصصان وصاحبنظران در پی داشت.

دراين مدت نشست‌ها، اظهارنظرهاو بيانيه‌ها و مكاتبات فراوانی ازطرف اين تشكل‌ها و مردم و برخي از نهادهای مسئول ازجمله شوراى شهرتهران در رسانه‌ها منتشر شد.

شنيده‌ها حاكی از آنست كه اخيرامركز مطالعات استراتژيك نهاد رياست جمهورى گزارشی را با محوريت اين طرح و با لحاظ موضوع سايردانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه الزهرا تهيه و برای رييس جمهور ارسال کرده است.

منابع خبرى از ضرورت توقف طرح دانشگاه تهران وساير دانشگاه‌ها دراين نامه خبر می‌دهند. اين دومين اظهارنظر رسمی كارشناسی است كه بر ضرورت توقف اين طرح‌ها و تاييد اعتراضات وانتقادات وارد براين طرح‌ها به صورت صريح و رسمی صحه می‌گذارند. پيش از اين نيز دبيرخانه شورای‌عالی شهرسازى ومعمارى ايران به صورت رسمی ابطال مصوبه معطل مانده شورای مذكور درباره اين طرح راخواستارشده بود.

براساس اطلاعات رسیده مطابق دستور رئيس جمهور مقرر شده تا جلسه‌ای باحضور وزراي علوم، راه وشهرسازى، كشور، معاون اقتصادی ريئس جمهور ، رئيس سازمان برنامه و رئيس مركز مطالعات استراتژيك نهاد رياست جمهورى با حضور اسحاق جهانگیر، معاون اول رئیس جمهور تشكيل و مستندات و ادله اين دانشگاه‌ها ارايه وتصميم‌گيرى شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیل اسکان، تاریخ 10 آذر 97، کد مطلب: 15878: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
ای کاش زودتر یه تحول اساسی در نظان اموزشی کشور ایجاد کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین