پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دومین استان تولیدکننده دارو در کشور است گفت: با توجه به شرایط تحریم اکنون مهم‌ترین چالش کشور چالش دارو و تجهیزات است که خوشبختانه کشور ما در دارو خودکفایی خوبی دارد.یوسف زاده با اشاره به اینکه فرایندها و ساختارهای فعلی مراکز ۳۲ تخت خوابی جوابگوی نیاز مردم و دانشگاه نیست بیان کرد: در این راستا، باید با بهبود زیرساخت‌ها، تمامی فرایندهای درمانی و تشکیلاتی بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی باز مهندسی شود.

شعار سالشاهرخ یوسف زاده چابک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال هستند اظهار کرد: جمعیت پیر گیلان، تهدیدی برای بنیان خانواده و استان است.

وی اشاره به اینکه نظام شبکه بهداشت و نظام ارجاع الکترونیک در پنج شهرستان اجرایی می‌شود افزود: استقرار نظام ارجاع الکترونیک، معیار ارزیابی مدیران شبکه بهداشت و درمان در گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مدیران شبکه‌ها باید تا پایان سال نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان خود راه‌اندازی کنند گفت: مدیران شبکه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سیستم نظام ارجاع را در شهرستان تحت مدیریت خود راه‌اندازی کنند.

یوسف زاده با اشاره به اینکه فرایندها و ساختارهای فعلی مراکز ۳۲ تخت خوابی جوابگوی نیاز مردم و دانشگاه نیست بیان کرد: در این راستا، باید با بهبود زیرساخت‌ها، تمامی فرایندهای درمانی و تشکیلاتی بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی باز مهندسی شود.

وی با بیان اینکه مراکز ۳۲ تخت خوابی زیرمجموعه یک مرکز درمانی معین می‌شوند تصریح کرد: مراکز ۳۲ تخت خوابی با تجمیع سامانه‌های مدیریتی و یکپارچه‌سازی فرایندها، زیرمجموعه یک مرکز درمانی معین می‌شوند تا علاوه بر کاهش زمان انتظار خدمات، شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی و بهره‌وری مراکز درمانی در گیلان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: استان گیلان درزمینهٔ استقرار نظام ارجاع الکترونیک از طریق سامانه سیب، دارای رتبه اول کشور در بین ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

یوسف زاده با اشاره به اینکه در حوزه تولید علم کشور پیشرفت قابل‌توجهی داشته خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش‌ها کشور ما رتبه ۱۵ تولید علم دنیا را دارد و آمار تولید مقالات نیز در کشور ما بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه فن‌آوران ما مقالاتی تولید می‌کنند که موردقبول دانشگاه معتبر دنیا است افزود: علی‌رغم تولید مقالات خوب توسط دانشمندان کشور اما مردم ما از این ثمرات رشد علمی تاکنون به‌خوبی بهره‌مند نشده‌اند و به همین دلیل از ابتدای سال ۹۰ برنامه‌ریزی‌شده که رشد علم در زندگی مردم نیز اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی کشور ما از جمعیت کشور نروژ بیشتر است گفت: باید علمی که توسط دانشمندان ما تولید می‌شود در جامعه نیز تأثیرگذار باشد.

یوسف زاده با بیان اینکه استان گیلان دومین استان تولیدکننده دارو در کشور است تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم اکنون مهم‌ترین چالش ما چالش دارو و تجهیزات است که خوشبختانه کشور ما در دارو خودکفایی خوبی دارد اما در تأمین مواد اولیه تولید بعضی از داروها دچار مشکل هستیم و به‌ناچار از خارج وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا درزمینه ژنتیک است بیان کرد: درگذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد محدودی فارغ‌التحصیل رشته پزشکی داشت اما اکنون تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان ما در مراکز درمانی در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اولین استانی که نظام شبکه بهداشت را در کشور اجرایی کرد در دهه ۶۰ استان گیلان بود البته شروع این کار در آذربایجان غربی بود اما این نظام شبکه در گیلان راه‌اندازی شد.

یوسف زاده با اشاره به اینکه در گیلان به بیمارستان جامع نیاز داریم افزود: در زیرساخت‌ها مشکلاتی داریم زیرا کلان‌شهر رشت تنها کلان‌شهر کشور است که بیمارستان جامع ندارد و به همین دلیل بیمارستان جامعه رشت در سایت لاکان راه‌اندازی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رویداد گیلان تاریخ انتشار 13 آذر 97، کدخبر: 22040، www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین