پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
محمد سرافراز در مراسم تودیع خود به بحث افزایش مخاطبان در شبکه های سیما اشاره کرد و درباره استعفای خود توضیح داد.

شعارسال: محمد سرافراز روز ۲۸ اردیبهشت در مراسم تودیع خود بیان کرد: مهم ترین چالش سازمان مشکلات مالی بود که در آن زمان ۱۸۰۰ میلیارد بودجه و ۲۸۰۰ میلیارد هزینه سازمان بود و در سال ۹۳ کمک هزار میلیاردی دولت هم تمام شده بود و باید فکری برای آن می شد.

وی افزود: در آبان سال ۹۳ که بنده مسئولیت ریاست سازمان را برعهده گرفتم شاید مهمترین چالش سازمان بحث مشکلات مالی بود چون در این شرایط بودجه سازمان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود اما مخارج سازمان ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود که یک رقم کسری بزرگ بودجه وجود داشت و در همان سال ۹۳ کمک یک میلیارد دلاری دولت به صدا و سیما نیز تمام شده بود و از این به بعد باید برای هزینه های سازمان فکری می شد چون مخارج آن خیلی بیشتر از عددی بود که در بودجه آمده بود.

سرافراز توضیح داد: فشارها باعث شد که تغییر رویه بدهیم و به سمت درآمدزایی حرکت کنیم. مسیر کاهش و هزینه ها ادامه داشت و با فراز و نشیب ها ما وارد سال جدید شدیم و خوشبختانه این مدل برای سازمان به نتیجه رسیده و قراردادهای ما ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و همراه با کمک دولت و رقم افزایشی مجلس ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد بودجه خواهد بود که دکتر علی عسکری می تواند بدهی ها را بدهد و از این گردنه عبور کند.

وی اشاره کرد: نکته بعدی چابک سازی بود. اول تبدیل ساختار اداره ای به ساختار رسانه ای بود. گردش کار بین صف و ستاد صورت می گرفت که بین همه حوزه ها نقش ایفا می کردند و هم ارتباط افقی و هم عمودی کاهش پیدا کرد و سازمان خبری تر شد. نکته بعدی بحث مخاطب است. این موضع بسیار اصلی است. دغدغه و چالش رسانه ملی همین است. هم ضریب نفوذ تلفن های همراه زیاد شده و هم نسل جدید ماهواره ها که باید مدام رصد شوند.

رییس سابق سازمان صدا و سیما گفت: فعلا تا این مدت در اغلب شبکه های رادیویی و تلویزیونی مخاطبان افزایش پیدا کرده اند که برخی از آنها چشمگیر بوده اند. شبکه دو که بسیار افت کرده بود بسیار افزایش مخاطب داشته است. شبکه خبر و شبکه مستند با توجه به اچ دی شدن و آی فیلم و نسیم افزایش مخاطب داشته اند. اخیرا در شبکه پنج نیز که در حوزه اقتصاد مقاومتی کار کرده با افزایش مخاطب بسیار روبرو شده است. همچنین نظم کنداکتوری و جدول پخش نیز در این میان تاثیر بسیاری داشته که همه در یک عنوان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ شبکه در تهران با کیفیت اچ دی پخش می شوند و هم زمان تی اس سوم در تمام مراکز استان نصب شده که فعلا به جای شبکه تهران یک شبکه اچ دی دیگر به روی آنتن می برند. همه شبکه ها از لحاظ قاب تصویر ۴ به ۳ بودند ولی الان ۱۶ به ۹ هستند. در فضای مجازی همه سایت های مختلف سازمان با یک هویت مشغول به کار شده اند. همچنین در موضوع اپلیکیشن ها برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

سرافراز درباره حوزه خبر نیز عنوان کرد: در حوزه خبر ما به سمت اطلاع رسانی زنده رفتیم. اولین بار که سخنان وزیر خارجه آمریکا به صورت زنده پخش شد در خود رسانه های خارجی نیز به یک خبر تبدیل شده بود. ما به بی طرفی به عنوان منصفانه بودن خبر هم توجه کردیم که خبر منصفانه برود روی خبر. کسانی که دنبال خبر هستند در ۱۰ دقیقه اول خبر به اخبار روز دنیا دسترسی دارند و کسانی که علاقه مند به تحلیل هستند می توانند ادامه آن را ببینند. همچنین سایت باشگاه خبرنگاران نیز در بین پرمخاطب ترین سایت ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان صداوسیما در این مقطع با مسائل زیادی هم در حوزه گفتمانی، هم مسائل سیاسی و هم مسائل فرهنگی و رسانه‌ای دست به گریبان است؛ این چالش‌ها همچنان ادامه دارد و مدیر صحیح و انقلابی همچون آقای علی‌عسگری از عهده‌ آن برخواهد آمد. مثلا موافقان برجام می گفتند که دوره نقد برجام به پایان رسیده و منتقدان برجام هم می گفتند چرا دلایل ناکامی برجام گفته نمی شود و چنین مسائل و موضوعاتی همواره ادامه دارد. چون اقتصاد مقاومتی امسال همراه با اقدام و عمل است و ما کارگاه های تولیدی زودبازده را تشویق کردیم ولی در این میان موانعی وجود دارد که ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. امیدوارم دکتر علی عسگری با تخصصی که دارند بتوانند کشتی را سالم به ساحل مقصود برسانند. چون همه چیز در این مملکت به رسانه ملی برمی گردد. امیدوارم ایشان بتوانند بر ضریب نفوذ و قدرت رسانه ملی بیفزایند.

وی در پایان سخنان خود به موضوع استعفا از سوی پورمحمدی پرداخت و گفت: نمی‌دانم آقای پورمحمدی تعریف کردند یا تخریب ولی من به بخش سنتی استعفا می پردازم که استعفا به معنی طلب عفو کردن است و از همه طلب عفو می کنم که در این مدت اذیتشان کردیم و امیدوارم توفیق خدمت برای همه فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 28 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 3661117 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین