پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس در پایگاه های اورژانس سطح کشور به مردم در طرح ترافیکی زمستان 97 خدمات رسانی می کنند.

شعار سال: پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانه 97 در پیست آبعلی دماوند اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و شرایط جوی، بارش برف و باران و مه باید با آمادگی کامل در خدمت مردم کشور باشیم.
وی تصریح کرد: در فصل سرما حفظ سلامت از اهمیت خاصی برخوردار است و رانندگان در جاده ها باید با سلامت کامل رانندگی کنند تا برای خود و دیگران خطرآفرین نباشند.
سرپرست اورژانس کشور افزود: در کمتر از دو ماه 400 دستگاه آمبولانس در سطح پایگاه ها توزیع شد که با توجه به شرایط جوی و یخبندان، سعی شده از بهترین خودروها در سال 97 استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه در برخی منابع 20 و در برخی 30 درصد ظرفیت خدمات افزایش یافته است، افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر، آموزش و مهارت به کارکنان در راس امور قرار دارد تا در شاخص کیفیت موثر باشیم.
کولیوند، با اشاره به آمادگی اورژانس هوایی در سطح کشور و حضور در تمامی نقاط گفت: سال گذشته 23 هزار مجروح توسط بالگرد اوژانس کشور جابجا شد که 65درصد آن به صورت مستقیم به اتاق عمل اعزام شدند.
وی هدف از طرح ترافیک زمستانی را کاهش مرگ و میر و حوادث جاده ای با مشارکت تیم های امدادی، خدماتی و انتظامی بیان کرد و گفت: هدف ما پیشگیری و بعد خدمات رسانی بهتر و با کیفیت است.

***
چهار هزارو 425 نیروی امدادی در پایگاه های هلال احمر خدمات می دهند
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز خوشبختانه جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات کشور با تکیه بر نیروهای جوان، داوطلب و متخصص توانسته در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان حضور به موقع و اثرگذاری داشته باشد.
شاهین فتحی ادامه داد: سال گذشته پر تنوع ترین سال از لحاظ نوع حوادث در کشور بود و انواع حوادث را در جاده ها و مناطق درون شهری و برون شهری شاهد بودیم که با تلاش نیروهای امدادی خدمات بهتری ارائه دادیم.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: این نهاد حتی در مکان هایی که متولی خاصی ندارد از جمله کویر، جنگل و کوهستان، این نهاد ورود کرده و خدمات می دهد.
فتحی با بیان اینکه امسال ظرفیت خدمات افزایش یافته، گفت: امسال یک هزار و 245 پایگاه در سطح کشور ساماندهی شده و با حضور نیروهای امدادی تجهیزات مناسب توزیع و آماده خدمت رسانی است.
این مقام مسئول افزود: 24 فروند بالگرد با استقرار در استان ها به ویژه در تهران، سه هزار و 450 خودرو امدادی و حضور روزانه چهار هزار و 425 نفر، در پایگاه ها خدمت رسانی می کنند.
وی گفت: تمامی پایگاه ها به صورت 24 ساعته در خدمت مردم هستند و هموطنان نیز می توانند با تلفن ملی 112 جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روز جهت خدمت رسانی تماس حاصل کنند.
رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانی 97 امروز با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در جاده های کشور در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد.
این رزمایش با حضور سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا، پرحسین کولیوند رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در پیست اسکی آبعلی برگزار شد.
در این طرح، هزاران تیم پلیس به همراه اورژانس کشور، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات و امدادخودروها با استقرار در گردنه‌های برفگیر و دیگر جاده‌های پرتردد نسبت به روان سازی ترافیک و امدادرسانی به حوادث احتمالی اقدام خواهند کرد.
رییس پلیس راهور ناجا دراین مراسم، هدف از برگزاری رزمایش را برقراری نظم و انضباط و خدمات رسانی به هموطنان سراسر کشور در فصل زمستان عنوان و اظهار داشت: طرح ترافیک زمستانه سال 97 از 22 آذر آغاز و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت.
سردار تقی مهری ادامه داد: این طرح همچون طرح های اربعین، نوروز و... با تشکیل جلسات متعدد و همکاری دیگر دستگاه های خدماتی و امدادی با هدف تقویت پایگاه ها در سطح کشور اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور 500 گردنه شامل 100 گردنه برفگیر وجود دارد که از امروز همه دستگاه های خدمات رسان مشغول برنامه ریزی برای برقراری نظم در سطح جاده و شهرها هستند.
سردار مهری با اشاره به آغاز زود هنگام نزولات آسمانی در سطح کشور، افزود: امسال شرایط رانندگی در برف و باران با سایر فصول متفاوت است و همه رانندگان باید با تجهیزات کامل زمستانه همچون داشتن زنجیر چرخ در جاده ها تردد کنند و از آمادگی فنی وسیله نقلیه خود مطمئن باشند.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر نقاط برفگیر است، گفت: در زمستان سال گذشته سه هزار و 404 نفر از مردم جان خود را در داخل و خارج شهرها از دست دادند که بیش از 70 درصد آن در جاده های برون شهری بوده است.
رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته حدود 76 درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بود، تصریح کرد: 37 درصد تصادفات واژگونی خودرو بود که لازم است علاوه بر تلاش بیشتر نیروهای امدادی و خدماتی، مردم نیز از آخرین وضعیت جاده ها توسط پلیس مطلع شوند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 22 آذر 97، کد مطلب: 83133360:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین