پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
عضو هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت با بیان اینکه هیئت ریاض به دنبال شکست مذاکرات است گفت: اگر مشورتها نتیجه ندهد ما به صنعا بر می گردیم.
شعار سال: به نقل از العهد، حمزه الحوثی عضو هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح کویت طی سخنانی در یک نشست خبری در هتل شرایتون کویت گفت که برخی از اطراف برای به شکست کشاندن مذاکرات یا تحمیل برنامه هایی از پیش تعیین شده بر آن تلاش می کنند.
وی افزود که دیدار هیئت ملی یمن با امیر کویت مثبت بود و در راستای تلاش کویت برای کاهش موانع موجود صورت گرفت.
الحوثی گفت: خروج هیئت ریاض از نشست اصلی صبح روز سه شنبه غافلگیر کننده و توجیه ناپذیر بود که در نتیجه لجبازی و اصرار هیئت ریاض برای به شکست کشاندن مذاکرات صورت گرفت.
عضو هیئت ملی یمن در ادامه اظهار داشت: هیئت ریاض تلاش کرد که از استقرار گسترده نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران این ائتلاف بویژه در دو استان مارب و الجوف که طی روزهای گذشته صورت گرفت و همچنین تشدید بحران اقتصادی از طریق افزایش بهای ارز بهره ببرد و این امر رغبت برخی از اطراف را برای به شکست کشاندن مذاکرات نشان می دهد.
عضو هیئت ملی یمن از هیئت ریاض خواست که به توافق صلح و مشارکت و قطعنامه شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج فارس پایبند باشد و با تشکیل دولتی که مرحله انتقالی را مدیریت کند موافقت کند.
الحوثی تاکید کرد که در حال حاضر محور مذاکرات، تشکیل کمیته امنیتی و دولت وفاق ملی است.
وی افزود: اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن چندین پیشنهاد از جمله تضمینهای نظامی و امنیتی را مطرح کرد.
الحوثی در پایان با بیان اینکه چاره ای جز توافق سیاسی با همه جزئیات برای مرحله انتقالی نیست، افزود: اگر این مشورتها نتیجه ای نداشته باشد، ما به صنعا برخواهیم گشت و برای مبارزه با متجاوزان پیش قراول مردم خواهیم بود.
هیئت نمایندگان دولت مستعفی یمن (هیئت ریاض) روز سه شنبه مشارکت خود در مذاکرات کویت برای حل بحران این کشور را به حالت تعلیق در آورد.
این هیئت در بیانیه ای، تجاوز عربستان به یمن که از بیش از یکسال پیش آغاز شده را نادیده گرفت و تلاش کرد که همه تبعات این تجاوز فاجعه بار را به گردن کمیته انقلابی یمن بیندازد.
هیئت ریاض، کمیته انقلابی یمن را به تخریب نهادهای دولت متهم کرد و این کمیته را مسئول اوضاع فاجعه بار، هدف قرار دادن غیر نظامیان، عدم احترام به آتش بس و محاصره غیر نظامیان بویژه در تعز دانست.
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395کدمطلب : 1079175 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین