پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۸۱۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: پیشنهاد تأمین مالی پروژه‌های فاضلاب تهران از محل صندوق توسعه ملی و بانک جهانی را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنیم و امیدواریم که با تخصیص منابع مالی از این محل‌ها، بتوانیم هرچه سریعتر این پروژه مهم را تکمیل کنیم.

شعار سال: مرتضی عزالدین مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در نشستی خبری اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی به‌دلیل این‌که برای تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو بودیم، به پروژه‌های فاضلاب پرداخته نشد، به همین دلیل مطالعات انجام طرح فاضلاب از سال 1327 آغاز شد اما عملا عملیات اجرایی آن از سال 1374 کلید خورد.

وی افزود: در حال حاضر 74 درصد عملیات لوله‌گذاری شبکه فاضلاب تهران انجام شده و در بحث خطوط اصلی و تونل 91 درصد و در تصفیه‌خانه‌ها 40 درصد کار انجام شده است.

عزالدین با بیان اینکه باید 30 درصد به پیشرفت فیزیکی احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران اضافه کنیم، گفت: در بحث انشعابات 57 درصد پیشرفت داشته‌ایم و در مجموع طرح فاضلاب تهران 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این عدد با توجه به وضعیت کل استان‌ها بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف تهران بسته به نوع موقعیت میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها متفاوت است، اما در مجموع باید گفت که از 9000 کیلومتر شبکه تاکنون 6693 کیلومتر اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: در حال حاضر دو تصفیه‌خانه فیروزبهرام و شهرک غرب را در دست اجرا داریم؛ تصفیه‌خانه فیروزبهرام 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است که تامین سرمایه این تصفیه‌خانه از طریق بانک توسعه اسلامی صورت گیرد و باید گفت که اجرای این طرح به 1800 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

وی افزود: تصفیه‌خانه شهرک غرب نیز قرار شده به روش BOT اجرایی شود که اجرای این پروژه نیز به 300 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، علاوه بر این نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم تصفیه‌خانه هفت و هشت را که حدود 800 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد وارد مناقصه کنیم.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: یک تصفیه‌خانه دیگر نیز کنار شهر آفتاب، از محل بانک توسعه اسلامی به ارزش 200 میلیارد تومان احداث می‌شود؛ همچنین در شوش نیز قرار شده تا یک تصفیه‌خانه که 300 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد ساخته شود.

وی افزود: 8800 میلیارد تومان برای اجرای پروژه فاضلاب تهران نیاز است تا این پروژه به اتمام برسد؛ درآمدی که از حق انشعاب به دست می‌آوریم تنها 3000 میلیارد تومان است، لذا لازم است از بخش‌های دیگر به فکر تامین بقیه سرمایه که حدود 6000 میلیارد تومان می شود، باشیم.

عزالدین تصریح کرد: قرار بود که این پروژه در یک دوره 25 ساله به اتمام برسد و این طرح در پنج فاز اجرایی شود که البته در حال حاضر از این برنامه عقب نیستیم، اما طی این مدت با چالش‌هایی مواجه شدیم، چرا که قرار بود این طرح از محل اعتبارات بانک جهانی اجرایی شود، اما به دلیل بحث‌های تحریمی این مساله با چالش مواجه شد.

وی افزود: شبکه فاضلاب تهران تا سال 1400 به اتمام می‌رسد اما اتمام پروژه تصفیه‌خانه‌ها مستلزم تامین منابع مالی است که امیدواریم این کار به سرعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان مجلس در خصوص تأمین مالی پروژه‌های فاضلاب تهران خبر داد و گفت: پیشنهاد تأمین مالی پروژه‌های فاضلاب تهران از محل صندوق توسعه ملی و بانک جهانی را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنیم و امیدواریم که با تخصیص منابع مالی از این محل‌ها، بتوانیم هرچه سریعتر پروژه مهم زیست محیطی فاضلاب تهران را تکمیل کنیم.

عزالدین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر در نرخ حق انشعاب گفت: درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر در نرخ حق انشعاب فاضلاب وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 دی 97، کد مطلب: 1916515:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
امیدوارم که بتونین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین