پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
با بررسی لیست اعضای هیات مدیره خودروسازان و مطابقت آنها با پست‌های مدیریتی‌شان در وزارت صنعت، مشخص می‌شود دلیل انفعال خودروسازان چیست!

شعارسال: بعد از افزایش رسمی قیمت خودرو توسط خودروسازان این سوال جدی در افکار عمومی به وجود آمده است که چرا وزارت صنعت در خصوص عملکرد خودروسازان منفعلانه رفتار می‌کند.

در حال حاضر مردم از افزایش قیمت ناراضی هستند. آن هم در خصوص خودروهایی که از کیفیت نامطلوبی برخوردار است. اینکه وزارت صنعت چرا در مقابل خودروسازان منفعلانه رفتار می‌کند، سوال مهمی است. شاید یکی از دلایل این رفتار، منافع مشترک ایجاد شده بین بدنه وزارت صنعت و خودروسازان است.

انتصابات، یکی از تجلی گاه‌های این منافع مشترک می‌باشد.

وقتی به اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه خودروسازان می نگریم اسامی مدیران ارشد وزارت صنعت به خوبی مشهود است.

بهزاد اعتمادی، معاون حمل و نقل ایدرو، از مدیران ارشد وزارت صنعت است که طبق اسناد منتشر شده از 10/8/1394 تاکنون به نمایندگی از شرکت ایران خودرو خراسان، عضو هیئت مدیره شرکت تام ایران خودرو بوده است.

نفر دوم، کسی نیست جز راضیه علیرضایی ابرده سلفی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی که از تاریخ 16/10/1394 تاکنون عضو هیئت مدیره ایران خودرو خراسان بوده است.

این قبیل انتصابات آن هم در خصوص مدیران دستگاهی که باید بر عملکرد خودروسازی کشور نظارت کند، قطعا می تواند زمینه را برای تسامح و مدارا و عدم نظارت فراهم کند. به بیان دیگر خودروسازان با انتصاب برخی از مدیران اثرگذار و مهم وزارت صنعت به نوعی به دنبال ایجاد حاشیه امن برای عملکرد خود هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 30دی1397 ، کدخبر: 2117133: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
این خوودرو سازی در این چه میکنه لامصب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین