پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
طرح جامع توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان قطب توسعه با حضور مدیران عامل پتروشیمی و ایمیدرو بررسی شد.

شعارسال: در حاشیه بازدید وزیر نفت از منطقه صنایع انرژی بر پارسیان جلسه ای با حضور بهزاد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، غریب پور مدیر عامل سازمان ایمیدرو و شاهرخی مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در خصوص برنامه جامع توسعه صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان قطب سوم توسعه صنعت پتروشیمی برگزار شد.

در این جلسه ظرفیت های دو شرکت برای تامین هرچه سریعتر زیر ساخت های لازم بررسی شد و مقرر گردید اقدامات اجرایی از جمله استحصال و تسطیح اراضی ، تامین آب و برق، احداث جاده های ارتباطی و توسعه بندر به منظور استقرار صنایع پتروشیمی در منطقه تسریع شود تا فرایند توسعه و سرمایه گذاری در این منطقه هرچه زودتر آغاز شود.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد تهیه طرح جامع توسعه این منطقه (MDP) هرچه سریع تر اجرایی گردد.

** ‌زمینه مناسب توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان

وزیر نفت گفت:منطقه انرژی بر پارسیان با واگذاری نزدیک به 2000 هکتار زمین ،زمینه مناسبی برای توسعه صنعت پتروشیمی است .

وزیر نفت درجریان سفر به عسلویه و بازدید از منطقه انرژی بر پارسیان در مورد ظرفیت های این منطقه اظهار کرد:منطقه انرژی بر پارسیان زمینه خوبی برای توسعه دارد و نزدیک به 2000 هکتار زمین در این منطقه است که می تواند در اختیار پتروشیمی قرار گیرد .

وی افزود: در این خصوص باید مطالعات و طراحی های لازم در مورد جایگزینی واحدها به خصوص روابط بین واحدها، تامین خوراک و انتقال محصول به بندر توسط مشاور و نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شود تا به نتیجه برسد.

زنگنه در مورد الویت های آینده صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر وضعیت خوراک بسیار خوب است و طرح هایی که بین 40 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید پیگیری شوند تا ظرف دوسال آینده به بهره برداری برسند.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت 9800 هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است. براساس برنامه های ترسیم شده در این منطقه ویژه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت ها، از جمله اسکله های صادراتی و تولید برق و آب توسط سازمان ایمیدرو در دست اجراست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نیپنا، تاریخ انتشار:4بهمن1397 ، کدخبر: 18320: www.nipna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
فقط بلدیم در زمینه بهره برداری از انرژی کوشا باشیم بابا یروز اینم تموم میشه فکر اساسی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین