پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد در جامعه‌ای که به جای اصحاب متخصص تعلیم و تربیت، موسسات جایگزین می‌شوند و اظهارنظرهای نابجا از جمله در زمینه تکالیف دارند، فرصت شکل‌گیری شخصیت کودکان از دست خواهد رفت.

شعارسال: رضوان حکیم‌زاده در همایش هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان معلمین آموزش و پرورش اسلامشهردر سخنانی اظهار کرد: بر اساس دیدگاه‌های جهانی آموزش و پرورش کشورها مدیون معلمان ابتدایی هستند که سنگ بنای شخصیت کودکان را بنیان می نهند.

حکیم‌زاده در این هم‌اندیشی با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شهرستان اسلامشهر تنوع رنگین کمان جمعیتی ایران بزرگ است و48000نفر دانش آموز آینده ساز مقطع ابتدایی در این شهرستان در حال تحصیل هستند.

ما هرچه داریم به برکت قرآن مجید است و اگر بخواهیم فرزندانمان را درست تربیت کنیم ، می‌بایست اصول زندگی را از کتاب الهی برگیریم و بدانیم حفظ کرامت ذاتی دانش‌آموزان واجب است و کار تعلیم وتربیت با تحقیر دانش آموز درست نخواهد شد

حکیم زاده بیان کرد: این افتخار نیست که دانش‌آموزان برتر را گزینش کنیم ، کلاس با تراکم پایین و سایر امکانات را ایجاد کنیم و بگوییم و درصد قبولی عالی داشتیم و شما معلمین ابتدایی شهرستان باید افتخار کنید در اوضاع دشوار اقتصادی خانواده‌ها در حال تدریس در کلاس هستید.

او در ادامه تصریح کرد: نظام آپارتاید شاگرد اول ، دوم و سوم را کنار بگذاریم و فرصت رشد و بالندگی به همه در کنار هم بدهیم. همه چیز را در رقابت نبینیم و اگر کودکان ما اشتباه هم می‌کنند باید تمرین کنند و دیده شوند.

حکیم‌زاده به اصل مهم تشویق در قرآن کریم نیز اشاره کرد و افزود :خداوند متعال نسبت به بندگان خود رحمت دارد و چند برابر اعمال خوب آنها پاداش می‌دهد؛ چرا ما در این زمینه خست به خرج می‌دهیم؟ نگاه قرآنی موجب جلوگیری از بسیاری بد رفتاری‌ها و پرخاشگری‌ها خواهد شد.

او افزود:‌ ما هرچه داریم به برکت قرآن مجید است و اگر بخواهیم فرزندانمان را درست تربیت کنیم ، می‌بایست اصول زندگی را از کتاب الهی برگیریم و بدانیم حفظ کرامت ذاتی دانش‌آموزان واجب است و کار تعلیم وتربیت با تحقیر دانش‌آموز درست نخواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سند تحول بنیادین که به فرموده رهبری سند پیشرو و مترقی است، به دوره ابتدایی نگاه تخصصی شده است.

او اظهار کرد: در جامعه‌ای که به جای اصحاب متخصص تعلیم و تربیت ، موسسات جایگزین می‌شوند و اظهار نظرهای نابجا از جمله در زمینه تکالیف دارند و با عناوین مختلفی مانند چرتکه، کانگورو و تست‌زنی کیسه پول خود را از جیب کودکان پر می‌کنند، ما فرصت شکل‌گیری شخصیت کودکان را از دست خواهیم داد.

این مقام مسئول گفت: نتیجه اینگونه برنامه‌های سوجویانه این است که فارغ‌التحصیلان ما در دوره درس خواندن رونویسی می‌کنند اما بعد قادر به نوشتن یک متن نامه نیز نیستند.

حکیم‌زاده به مبحث تکالیف هم پرداخت و بیان کرد: در برنامه درس ملی تمرین مهارت ارتباطی دیده شده و دانش آموز مهارت‌محور بار خواهد آمد و به این دلیل ما از سال قبل پیک نوروزی و درس نامه‌های نوروزی را حذف کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به طرح جدید وزیر آموزش و پرورش در زمینه بازی و یادگیری نیز اشاره کرد و گفت : بازی در ذات کودک است و این طرح در ده استان و هر استان صد مدرسه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار:3بهمن1397 ، کدخبر: 888412: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین