پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
شریعتمداری درباره غیبت کارفرمایان در نخستین جلسه حقوق و دستمزد سال 98 گفت: سه جانبه گرایی با همه محاسنی که دارد برای اینکه سه طرف به اجماع برسند کمی زمانبر است.
 شعار سال :  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعیین حقوق و دستمزد کارگری سال آینده گفت: چارچوب کلی حقوق سال 98 کارگران تا حدودی تعیین شده است اما همه مباحثی که هر سال هنگام تعیین حقوق و دستمزد از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی مطرح می شود، قابلیت اجرا ندارد.
 محمد شریعتمداری عصر روز  (سه شنبه) پس از شرکت در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به میان خبرنگاران آمد.
شریعتمداریدرباره غیبت کارفرمایان در نخستین جلسه حقوق و دستمزد سال 98 گفت: سه جانبه گرایی با همه محاسنی که دارد برای اینکه سه طرف به اجماع برسند کمی زمانبر است.
وی درباره نظر کارفرمایان درباره تخصیص یارانه به بخش آموزش، فرهنگی، بهداشت و درمان کارگران افزود: برای افزایش حقوق و دستمزد سال 98 کارگران چارچوب هایی تعیین شده است اما باید بر مبنای تصمیمات سه جانبه گرایی و در شورای عالی کار به نتیجه قطعی و نهایی دست پیدا کنیم.
این مسوول درباره حق مسکن کارگران یادآوری کرد: حق مسکن سه سال پیش از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان رسید و ما پیشنهاد مبلغ یکصد هزار تومان برای حق مسکن کارگران را به هیات وزیران ارسال کرده ایم.
 شورای عالی کار یکم بهمن ماه با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای حق مسکن کارگران مشمول قانون کار برگزار شد و افزایش 60هزار تومانی آن تصویب شد.
اجرای این مصوبه منوط به تصویب هیات وزیران است.

** همسان سازی حقوق بازنشستگان کمبود بودجه داریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی اعلام کرد: از سوی کمیسیون تلفیق چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص پیدا کرد.
وی گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق و دستمزد نیازمند بودجه بسیار بالایی است؛ به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اجرای این طرح در بازه زمانی سه ساله را ارائه کرده ایم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآوری کرد: پارسال برای همسان سازی رقم اندکی داشتیم اما ما افرادی با حقوق 500 هزار تومان داریم و برای همسان سازی به مبالغ بیشتری نیازمندیم.
وی درباره عیدی بازنشستگان کشوری نیز گفت: یک میلیون و 421 هزار بازنشسته کشوری عیدی پایان سال را یکشنبه شب (بیست و یکم بهمن ماه) دریافت کردند.
«بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همراه آخرین حقوق امسال می توانند عیدی را دریافت کنند».

** زمان توزیع بسته حمایتی را از نوبخت بپرسید
شریعتمداری درباره جزییات و زمان توزیع دوباره بسته حمایتی تصریح کرد: پاسخ این سوال را باید از رئیس سازمان برنامه و بودجه دریافت کنید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری، شفاف سازی و دانستن حق مردم دانست و گفت: ما به ارائه اطلاعات دقیق به مردم مکلفیم؛ به همین دلیل 80 درصد فعالیت اقتصادی شرکت های وزارتخانه را به طور شفاف در معرض دید همگان قرار داده ایم.
شریعتمداری افزود: درباره مقررات پرداخت حقوق و دستمزد به هیات مدیره بسیار دقیقیم و اگر در گذشته تخلفی شده باشد بدون شک به دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی می کنیم.
وی تاکید کرد: قانون منع استفاده از بازنشستگان و ممنوعیت فعالیت چندشغله ها را اجرا کرده ایم و مردم نیز می توانند گزارش خود را به روابط عمومی وزارتخانه اطلاع دهند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار : 24  بهمن 1397، کدخبر :83207207،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
کارگران را دریابید با این وضعیت معیشتی زندگیشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین