پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
بر اساس آمار مرکز سنجش این وزارتخانه، میانگین نمرات خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13/1 نمره افزایش نشان می دهد.

شعارسال: علیرضا جدایی عصر دوشنبه با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد سوالات طراحی شده در امتحانات‌ نهایی آموزش و پرورش دشوار نبوده است اظهار کرد: این سوالات توسط دبیران مجرب و مورد تأیید آموزش و پرورش و براساس اهداف یادگیری صرفاً از مطالب کتاب های درسی و با در نظر گرفتن حیطه های دانش و فرادانش طراحی و بازبینی می شود.

وی درخصوص ویژگی‌های طراحان سوالات امتحانی افزود: با توجه به تجارب متمادی طراحان و تدریس و آشنایی آنان به شیوه های آن، به صورت تیمی اقدام به طراحی سوالات کرده و تمامی سوالات را از محتوای کتاب‌های درسی انتخاب می‌کنند.

جدایی اضافه کرد: سوالات این دوره از امتحانات نیز هم‌سطح سوالات امتحانی دوره های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب مختلف آسان، متوسط و دشوار است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: همه طراحان سوالات امتحان نهایی برای طراحی سوالات الزاما باید تدریس آن درس را در سال جاری برعهده داشته باشند و با در نظر گرفتن بارم بندی دفتر تالیف، متن کتاب درسی، شیوه نامه طراحی سوالات و موارد قانونی دیگر اقدام به طراحی سوالات کنند.

جدایی با بیان این ‌که در طراحی سوالات امسال نیز همه این موارد لحاظ شد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های دقیق به‌ عمل آمده مشخص شد، هیچ سوالی خارج از چارچوب کتاب های درسی طراحی نشده و همچنین در بازدید از حوزه های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی نیز از شیوه طراحی سوالات، اظهار رضایت کردند.

وی افزود: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه ارزیابی و تجزیه و تحلیل سوالات در این وزارتخانه، تعیین میزان دشواری سئوالات و روایی آن، براساس میزان پاسخ گویی دانش آموزان به سوالات در مرکز سنجش‌ صورت می گیرد و البته نتایج آن به بخش های مختلف آموزش و پرورش هم اطلاع رسانی می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای در خصوص دشواری سوالات امتحانات نهایی سال 95، افزود: میانگین نمرات امتحانات نهایی در خردادماه گذشته 57/11 و در خرداد ماه امسال 7/12 است که رشد 13/1 نمره نسبت به خردادماه 94 نشان می دهد و همین امر به خوبی بیانگر این واقعیت است که سوالات امتحانات نهایی امسال از حیث دشواری تفاوتی با سنوات قبل نداشته است.

جدایی، با ا‌شاره به اینکه آموزش و پرورش همواره از نقدهای علمی و مشفقانه ذینفعان و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت استقبال می کند، گفت: علی‌ رغم اینکه نتایج امتحانات به خوبی نشان می‌دهد که سوالات امتحانات نهایی از استانداردهای حرفه ای لازم برخوردار بود، به دستور وزیر آموزش و پرورش، تیم کارشناسی مجددا طراحی سوالات را بررسی و نتایج را به اطلاع عموم خواهد رساند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 17 خرداد 1395، کدمطلب: 82102948 (5374759) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین