پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام با بیان اینکه تشدید اختلافات و بداخلاقیهای سیاسی مردم را ناامید می‌کند، گفت: مجلس دهم برای عبور از رکود به دولت راه‌حل ارائه کند.

شعارسال: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا با تبریک ماه مبارک رمضان، اصل تفکر تشکیل این‌گونه مجامع را برای تبادل تجربیات، بسیار مفید و ارزنده خواند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این مجمع به‌ویژه مرحوم حسن حبیبی، بر ضرورت استفاده از امکانات و تفکرات جمعی، برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و اظهار کرد: شما افراد باتجربه‌ای هستید که در مقاطع مختلف مسئولیت‌های مهمی در بخشهای مختلف اجرایی کشور داشته و بعضاً دارید و لازم است در برگزاری این جلسات برنامه داشته و راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارائه دهید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزه را از نعمتهای بزرگ الهی برای بندگانش دانست و گفت: روزه را می‌توان یکی از ارکان اصلی سایر ادیان به شمار آورد زیرا در تمام ادیان الهی و بشری روزه به‌روشهای مختلف وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: روزه فرد را برای اجرای یک فرمان الهی آماده می‌سازد که با عبادتهای ویژه آغاز و به انفاق، تهذیب نفس و خودسازی انسانها منتهی می‌شود و فرد می‌تواند با توشه معنوی این ماه، مصونیت یک‌ساله از گناه و لغزش را به‌دست آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزایش آگاهی مردم و امنیت موجود در کشور را سرمایه عظیمی برای تداوم راه دانست و یادآور شد: رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به‌سمت سازندگی، اخلاق‌گرایی و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند.

هاشمی رفسنجانی با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقیهای سیاسی موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌های وابسته که هدف بدنام کردن مخالفان، وسیله را برای آنان توجیه می‌کند، متذکر شد: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بینجامد چراکه منجر به سست شدن پایه‌های اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهایتاً ناامیدی مردم می‌شود.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را متعلق به همه مردم دانست و با برشمردن ظرفیتهای موجود دانشگاه بر اهمیت شرکتهای دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: وجود بیش از 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه در دانشگاه آزاد امکان دسترسی هر محقق، پژوهشگر و دانشجو را برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف فراهم کرده است که این جمع نیز می‌تواند از این ظرفیت بالا به‌خوبی استفاده نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف دانشگاه آزاد را توسعه تحقیقات دانست و تأکید کرد: امروز با کمک نبوغ دانشجویان دانشمند خود توانسته‌ایم درزمینه‌های فناوریهای نانو به پیشرفتهای چشمگیری دست‌یابیم که راه‌اندازی نیروگاه پلاسمایی و پیوستن به قدرتهای عظیم انرژی‌ساز، یکی از آن موارد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اولویتهای مجلس دهم شورای اسلامی اشاره و ارائه راه‌حل و کمک به دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی به‌ویژه رکود، بیکاری جوانان و نقدینگی، از بخشهای اصلی و بسیار مهم این مجلس ذکر کرد.

در این مراسم که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به‌امامت هاشمی رفسنجانی، حاضرین روزه خود را افطار کردند.

همچنین قبل از سخنان هاشمی رفسنجانی، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و قدردانی از حضور خدمتگزاران دولت در ادوار مختلف، گفت: دانشگاه آزاد همواره از استفاده از تجربیات نخبگان و فرهیختگان جامعه استقبال کرده و نیازمند کمک آنهاست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20خرداد1395، کدخبر: 1100608: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین