پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۹۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در طرح نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مواردی نظیر مقدمات ازدواج، معرفی همسان‌ها به یکدیگر، تسهیل مقررات دانشجویی، تسهیلات مالی و تأمین خوابگاه ویژه متأهلان لحاظ شده است.

شعارسال:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیداری که با جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) داشتند، با اشاره به نقش بنیان خانواده در تعالی بشر خطاب به مداحان تصریح کردند: من تأکید می‌کنم در این برهه‌ از زمان روی مسأله‌ خانواده تکیه کنید. دشمن نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنت الهی است. دشمن بشریت یعنی جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیسم تقریباً از حدود ۱۰۰ سال پیش تصمیم گرفتند که خانواده را در بین بشر از بین ببرند؛ و یک جاهایی موفق شدند.

ایشان افزودند: در آنجاهایی که از خدا دور بودند موفق شدند، در یک جاهایی هم از جمله در ایران اسلامی ما موفق نشدند، اما دارند تلاش می‌کنند. این ازدواج‌های سخت، این ازدواج‌های دیر، این فرزندآوری کم، این به تعبیر غلط زشتشان «ازدواج‌های سفید» که سیاه‌ترین نوع زندگی مزدوج است همه‌ اینها به خاطر این است که خانواده از بین برود. رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است. شما مبارزه‌ با اینها را جزو برنامه‌های خودتان قرار بدهید.

با توجه به اهمیت موضوع ازدواج در دین اسلام و نقش آن در رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و در کنار آن مشکلات عدیده‌ای‌ که این روزها بر تحقق ازدواج سد راه جوانان قرار گرفته است، به همین منظور با حجت‌الاسلام مصطفیرستمیرئیس نهادنمایندگی مقام معظمرهبریدر دانشگاه‌ها به عنوان یکی از متولیان امر گفت‌وگو کردیم.

بالارفتن سن ازدواج و تأخیر در فرزندآوری از آسیب‌‌های جدی خانواده ایرانی است

وی با بیان اینکه موضوع ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری به هنگام جزو مقولات مهم در نقشه آینده نظام فرهنگی کشور است، افزود: به همین منظور مورد تأکید رهبر انقلاب هم بوده است و اکنون این موضوع در وضعیت خوبی نیست؛ یعنی بالارفتن سن ازدواج و تأخیر در امر فرزندآوری آسیبی را متوجه خانواده‌ها و نسل جوانان ما کرده است.

حجت‌الاسلام رستمی ابراز داشت: یکی از این عوامل مربوط به تلقی است گه جوانان نسبت به آینده، محیط، زندگی و خانواده پیدا کرده است که باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی اصلاح شود.

طرح ویژه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای تسهیل ازدواج

وی درباره برنامه سازمان متبوعش در حوزه جوانان دانشجو گفت: یکی از سیاست‌های اصلی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بحث تشویق و تسریع ازدواج به هنگام در دوران دانشجویی است که به همین منظور طرحی را توسط دوستان در نهاد در حال نهادینه‌کردن هستیم که این طرح براساس مأموریتی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده ما گذاشته است.

رئیس نهادنمایندگی مقام معظمرهبریدر دانشگاه‌ها با بیان اینکه در امر تسهیل و تسریع ازدواج دیگر سازمان‌ها، نهادها و حتی وزارتخانه‌ها هم دخیل هستند، اظهار داشت: در طرح نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مواردی نظیر مقدمات ازدواج، معرفی همسان‌ها به یکدیگر، کانون خانواده و همچنین تسهیل مقررات دانشجویی تا تسهیلات مالی و اقتصادی و تأمین خوابگاه ویژه متأهلین لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در این طرح یک بستر قبل از ازدواج تا پس از ازدواج با تکیه بر حمایت از زوجین مدنظر است که در کنار آن تمام دستگاه‌ها درگیر کمک به مسأله ازدواج خواهند شد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار18 اسفند 97، کدخبر: 13971215000667 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین