پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، اما تعداد اساتید خارجی در کشور افزایش داشته است.
شعار سال : عطاءلله کوهیان (معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی) در خصوص میزان حضور دانشجویان و اساتید خارجی در کشور با توجه به شرایط اقتصادی فعلی گفت: نگاه اساتید و دانشگاهیان به این مقوله کاملا علمی است و این نوع مشکلات تاثیر چندانی بر تعاملات بین المللی ندارد.

وی ادامه داد: در همین سال جاری با وجود یکسری محدودیت‌هایی که در کشور شاهد هستیم، تعداد اساتید خارجی که به ایران آمدند نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، همین امر نشان از علاقه آنها است البته که باید همینطور هم باشد، زیرا آنها پتانسیل‌های بالای علمی ما را دیدند و به همکاری و حضور در ایران تمایل دارند.

کوهیان در خصوص اینکه بحث مشکلات ارزی و اقتصادی یک مسئله درونی است، گفت: درست است که تا حدودی محدودیت‌هایی در این خصوص به وجود آمده، ولی با وجود تغییراتی که در بحث ارز پیش آمد، رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد که انشالله این مشکل هم برطرف می‌شود. من به عنوان کسی که در حال حاضر به آمار و ارقام دسترسی دارم و میزان تعاملات را می‌بینم، باید بگویم که تعداد رفت و آمدهای اساتید و دانشجویان روند صعودی داشته است.

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت فعلی کشور پیش‌بینی‌ شما از وضعیت تعاملات علمی بین المللی ایران در آینده چه خواهد بود؟ گفت: احساس من این است که تعاملات باید بهتر شود، برای اینکه آنها به این ارتباط خیلی علاقه‌مند هستند. به عنوان مثال از اتریش به اینجا آمده‌اند و برای پروژه‌های مشترک، مبلغ یکصد هزار یورو در نظر گرفته‌اند و ما نیز یکصد هزار یورو هزینه کردیم.

وی افزود: همچنین کشور آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر هم خواستار انجام این کار هستند. همین مسائل بیانگر این است که هم آنها و هم ما به علم یکدیگر نیاز داریم. علم مسئله‌ای است دوطرفه است، که باید با همدیگر تعامل داشته باشیم و من سرنوشت این تعاملات را مثبت قلمداد می‌کنم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:24 اسفند 1397،کدخبر:738392،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین