پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۹۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای کنکور باید در بحث قانون گذاری تعریف شود وظیفه ما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است که بر اساس آن تا پایان سال ۹۷ حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی شود.

شعارسال: سید حمایت میرزاده ، در مورد عملکرد کمیسیون آموزش در سال 97 گفت: سال 97 پر از اتفاقات خوب و بد بود و امیدواریم اتفاقات ناگوار در سال ۹۸ تکرار نشود؛ اعضای کمیسیون دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی بوده به گونه ای که بزرگان کشور و صاحبنظران دانشگاهی در آن جمع هستند.

وی ادامه داد: شروع نقش نظارتی کمیسیون از استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان و یا لرستان و بررسی وضعیت آموزش و پرورش بود؛ در این رابطه بود بر وضعیت آموزشی استان های محروم نظارت مناسبی انجام شود و همچنین پیگیری قانون برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قوانین مختلفی در حوزه های مختلف وضع شد مانند مقابله با آثار تخلف در آثار علمی چه به طور قطع جای آن خالی بود زیرا دزدی علمی در کشور رواج دارد و در روز روشن پایان نامه نویسی و فروش و ارتقا علمی از این دست انجام می شود که برای مدیریت آن قانون مذکور وضع شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حوادث تلخی در حوزه آموزش و پرورش در سال ۹۷ اتفاق افتاد، تصریح کرد: بررسی این حوادث وقت زیادی از کمیسیون گرفت برخی از این حوادث مانند حادثه زاهدان، راهیان نور در تبریز و یا حوادثی که در جاهای مختلف کشور رخداد بسیار تلخ و دردناک بودند.

نماینده مردم گرمی در مجلس دهم، یادآور شد: وقوع چنین حوادثی نشان داد که ما باید نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهیم امیدواریم ۹۸ سال پر باری برای کشور و کمیسیون آموزش باشد و بتوان مسائل و مشکلات فرهنگیان را حل کرد.

وی در رابطه با تلاش کمیسیون در مورد مافیای کنکور تصریح کرد: مافیای کنکور باید در بحث قانون گذاری تعریف شود وظیفه ما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و قانونی که مجلس وضع کرده اجرا می شود که بر اساس آن تا پایان سال ۹۷ حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی باشد این قانون به درستی اجرا می شود و ما بارها بررسی کردیم شاید نظر شخصی من به عنوان یک نماینده باشد که کنکور به طور کلی نباشد ولی اینکه به عنوان مجلس یا قوه قانون گذاری و به عنوان کمیسیون آموزش و بر اساس قانون باید تا پایان سال 97 حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق قانون گذاری تحصیلی باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بررسی ها مشخص شد که از هر صد نفر ۸۵ نفر با توجه به سوابق تحصیلی به دانشگاه راه پیدا می کنند بنابراین بر اساس از نظر قانون و نظارت کار خلافی صورت نگرفته البته به عنوان کارشناس و صاحب نظر باور دارم که در کشور افرادی هستند که منافع آن ها ایجاب می کند که کنکور با این وضعیت ادامه داشته باشد و اگر قرار باشد قانون دیگری باشد باید بر روی آن بحث شود.

میرزاده افزود: متاسفانه رسانه ها پا به پای نمایندگان پیش نرفتند در حالی که کمک انها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد؛ وقتی که بخش اعظمی از وقت صدا و سیما برای تبلیغ کنکور گرفته می شود و افرادی از این طریق کسب درآمد می کنند در این رابطه کاری از عهده مجلس و نماینده بر نمی آید و اگر می پذیریم که بحث مافیا وجود دارد باید رسانه، مردم و نمایندگان برای رفع آن با هم همکاری کنند.

نه تنها بطحایی بلکه هیچ وزیر آموزش و پرورشی به تنهایی نتوانسته در انجام وظایف خود موفق باشد

میرزاده با بیان اینکه نه تنها بطحایی بلکه هیچ وزیر آموزش و پرورشی به تنهایی نتوانسته در انجام وظایف خود موفق باشد، تصریح کرد: فضای کار به گونه ای بوده که کنترل آن از دست وزیر خارج است و هیچ وزیری به تنهایی نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند بلکه مشکلات آموزش و پرورش باید در دولت و نظام به عنوان اولویت اول تلقی شود و تمامی مسئولان نظام برای حل آنها تلاش کنند تا حل شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سبلان ما، تاریخ انتشار:17فروردین1398 ، کدخبر: 80803: www.sabalanema.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
همه مافیای دانشگاه ها در اصول تدریس هم بی تاثیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین