پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
معاون وزارت راه و شهرسازی مبلغ موردنیاز برای نگهداری راه‌های کشور را ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

شعارسال: داود کشاورزیان در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سابق راه و شهرسازی استان، ارزش راه‌های کشور را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ به غیر از صرف زمان احداث این راه‌هاست که با احتساب آن رقم بسیار بالایی را باید در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: برای نگهداری راه‌های کشور رقمی بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است که بخشی از آن باید از محل منابع ملی تأمین شود که رقمی کمتر از ۵۰ درصد است.

این معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی کشور باید از محل منابع ملی نگهداری شوند، تصریح کرد: افزایش قیمت قیر و سایر تجهیزات، نگهداری راه‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ضرورت انجام کار در این بخش، استان‌ها باید ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها اختصاص دهند تا نگهداری مطلوبی را شاهد باشیم. با توجه به اینکه کل اعتبارات استان‌ها ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان است اختصاص مبلغ موردنیاز برای نگهداری راه‌ها امکان‌پذیر نیست.

کشاورزیان با تأکید بر اینکه امیدواریم فکر دیگری برای نگهداری راه‌ها انجام شود، به منفک شدن حوزه راهداری از این وزارت اشاره کرد و افزود: بحثی در سطح وزارت الان مطرح است که راهداری منفک و به حمل و نقل و پایانه‌ها اضافه شود. این بحث مراحل تصویب را می‌گذراند و باید لایحه آن را به دولت ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با شیوه فعلی نگهداری راه‌های روستایی دچار مشکل می‌شود، بیان کرد: در بحث نگهداری راه‌ها، اولویت توجه به ارتقاء ایمنی است که باید سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم.

این معاون وزارت راه و شهرسازی در خصوص بهبود وضعیت اعتباری با توجه به تنگناهای مالی دولت اظهار امیدواری کرد و گفت: ایمنی راه‌ها را به جد دنبال خواهیم کرد و هر چند یک خط‌کشی ساده تا رفع نقاط حادثه‌خیز میلیاردها تومان هزینه خواهد داشت ولی این مهم از جمله کارهای مسئولیت‌آور برای مدیران است. اگر ضعف ایمنی باعث تصادف شود همه ما مسئول خواهیم بود.

کشاورزیان در ادامه صحبت‌هایش از نصب ۲۰۰۰ دوربین کنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح از سال گذشته شروع شده و امیدواریم تا اواسط سال آینده این دوربین‌ها نصب شوند.

وی همچنین از نصب سامانه پایش تردد ناوگان عمومی خبر داد و گفت: این سامانه الان در اتوبوس‌ها نصب شده و با آن می‌توان کامل تمام فعالیت‌های راننده و خود وسیله نقلیه را کنترل کرد.

معاون وزارت راه و شهرسازی تهیه طرح‌های شهرسازی را جزو اولویت‌ها دانست و افزود: در دو دهه گذشته شاهد برخی رفتارها در شهرها بودیم از جمله تغییر کاربری که مشکلاتی را برای شهرها ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: الان اکثر شهرهای کشور با مشکل ترافیک مواجه هستند و این یعنی عدم توجه به حقوق شهروندی، حقوقی که باید به آن احترام گذاشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 30 خرداد 1395، کدمطلب: 95033018083 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین