پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶
سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک، به هموطنان توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضروری به این مناطق پرهیز کنند.

شعارسال: بهنام سعیدی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر روز (شنبه) اظهار کرد: این سامانه بارشی در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر همراه با بارش برف است که استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان را در برمی‌گیرد و بیشترین بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین 20 تا 25 میلی متر پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران گفت: روز دوشنبه نیز بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت که بیشتر بارش تجمعی در این روز نیز بین 35 تا 40 میلی میتر در گیلان و غرب مازندران پیش‌‌بینی می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: همچنین در ادامه فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان را خواهیم داشت و بیشتر بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلی متر خواهد بود.

سعیدی افزود: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک، به هموطنان توصیه می‌کنیم ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال غرب کشور ، با آگاهی از وضعیت مسیر و رعایت نکات ایمنی به ویژه کسانی که در مسافرت هستند، به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها منتشره از سوی صداوسیما و خبرگزاری‌ها توجه کنند تا ریسک مخاطرات احتمالی کاهش یابد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اینکه بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و رگبار خواهد بود احتمال آب گرفتگی معابر عمومی به ویژه در روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

* اردوگاه اسکان اصطراری بام‌دژ در خوزستان تخلیه شد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ادامه درباره وضعیت امدادرسانی و اسکان مردم مناطق سیل‌زده در استان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان اوضاع تحت کنترل است. ضمن اینکه یک تیم فنی و کارشناسی و متخصص، ورودی و خروجی سدها را کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در آبادان یک مقدار آب به خاطر «مد اکبر» در حال ورود به برخی مناطق بود که با تلاش صورت گرفته، مانع از ورود آب شدیم و الان تمام تلاش‌مان در جهت ترمیم و تقویت سیل‌بندها و در جاهایی منحرف کردن آب به سمت دریا و دشت‌هاست.

سعیدی در ادامه از بارگشت مردم برخی مناطق سیل‌زده خوزستان به خانه‌هایشان به دلیل برطرف شدن آبگرفتگی و نبود خطر سیل، گفت: در هویزه تعداد 85 خانوار به خانه‌هایشان بازگشتند و اردوگاه اسکان اضطراری بام‌دژ نیز تخلیه شد و مردم به خانه‌هایشان بازگشتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: البته پیش از بازگشت مردم به خانه‌هایشان، گروهی متشکل از مهندسان و متخصصان بنیاد مسکن، شهرداری و نظام مهندسی، استحکام خانه‌ها را بررسی می‌کنند و در صورتی که خطری نباشد، مردم به خانه‌هایشان باز می‌گردند ضمن اینکه در این مرحله نیز بسته‌های غذایی توسط هلال احمر بین خانوارها توزیع می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1اردیبهشت1398 ، کدخبر: 1994117: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین