پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
در آستانه ماه مبارک رمضان و در شرایطی که دمای هوا رو به افزایش است، هنوز شمار زیادی از هموطنان سیل زده مان حال و روز مساعدی ندارند و برخی در اردوگاه‌ها ساکن هستند و بعضی هنوز در میان آب و با نگرانی‌های پر شمار شب را به روز می‌رسانند.

شعار سال: آن گونه که مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان می‌گوید، هنوز سه هزار و ۸۲۶ نفر از اهالی این خطه در ۱۷ اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان زندگی می‌کنند و نیازمند حمایت‌های وسیع و مختلف هستند. ۱۷ اردوگاه از ۹۱ اردوگاهی که دایر شده بودند و حالا نگرانی‌هایی جدی درباره شان وجود دارد.

نگرانی‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت در چند روز اخیر درباره اش هشدار‌هایی داده و تاکید کرده اند که نگرانی درباره همه گیری برخی بیماری‌ها در مناطق سیل زده از جمله در خوزستان، از این روست که بیماری دیده شده و نشانه‌های گسترش آن هم وجود دارد. 

ضرورت انحراف مسیر رودخانه‌ها همزمان با بازسازی مناطق سیلزده
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۳:۰۶

سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: با توجه به انحراف مسیررودخانه‌ها وخطرات احتمالی این تغییرات، اصلاح انحراف‌های رخ داده همرمان با بازسازی مناطق سیلزده بسیار ضروری است. در برخی نقاط رودخانه با تغییر مسیر چشمگیر وارد جاده شده و یا به صورت مستمر در حال نفوذ به زمین‌های مسکونی است که باید در این راستا اقدام لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اصلاح مسیر رودخانه در نقاط شهری و روستایی تصریح کرد: همچنین آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مرتبط نسبت به اجرا و یا ترمیم دیواره‌های ساحلی اقدام کنند. وقوع بارندگی ۴۰ تا ۵۰ میلی متر در برخی از این مناطق احتمال بروز حادثه و ایجاد خسارت‌های مضاعف را افزایش می‌دهد که باید در مکان‌هایی که مسیر آب عوض شده، علاوه بر بازگشت رودخانه به مسیل اصلی، نقاط بحرانی با احداث دیوره ایمن سازی شوند.

پل شناور دیلم-شعیبیه در شوشتر بازگشایی شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۲:۰۰

باقر چعب بخشدار شعیبیه شوشتر، بیان کرد:به منظور رعایت احتیاط و حفظ جان روستاییان تردد از این پل از پنجم فروردین ماه ممنوع اعلام شده بود. مسیر‌های شوشتر به شعیبیه و اهواز-شعیبیه به عنوان مسیر جایگزین روستاییان این بخش در این مدت تعیین شده بود. با تایید کارشناسان هم اکنون تردد از این پل مجاز اعلام شده و روستاییان می‌توانند از آن استفاده کنند.

شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد. شعیبیه از توابع شوشتر، با جمعیت ۲۲ هزار نفر، ۵۸ روستا دارد.

سیل خوزستان فرصتی برای کشف نقاط ضعف و اتحاد است
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۱:۳۲

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور‌در نشست صمیمانه با اعضای قرارگاه استانی دانش‌آموزان خوزستاناظهار داشت: خوزستان از نظر ابعاد و حساسیت امتحان بزرگی را همچون دوران دفاع مقدس در سیل اخیر تجربه کرد.سیل خوزستان به عنوان یک فرصت برای اعتلای آن و کشف نقاط ضعف در راستای اتحاد عمومی و همدلی در سطح عموم مردم و مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به دشواری‌ها، سختی‌ها و تهدیدهای خوزستان، ادامه داد: این سیل خسارت‌های بالایی را وارد کرده اما برکات آن همچون پر شدن تالاب‌ها و مهار ریزگردها نیز قابل توجه بود. دلهره و جابه‌جایی مردم و تخریب مزارع و خانه‌ها اتفاقی است که رخ داده است.سیل خوزستان باعث شده تا برخی از روستاها با ایمنی بالاتر بار دیگر ساخته شوند. این سیل تلفات جانی به همراه نداشته در صورتی که اگر همت جمعی مردم و ایجاد صدها کیلومتر سیل بند نبود خسارت‌های جانی بدون امکان جبران رخ می‌داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه دانش آموزی با تبریک به مردم و مسئولان خوزستان بابت ایستادگی در برابر سیل، به ضرورت استمرار روحیه انقلابی‌گری توسط اتحادیه دانش آموزی در سطح خوزستان و دیگر استان‌ها، عنوان کرد: استان‌های سیل زده نیازمند فصل تازه‌ای از فعالیت‌ها هستند. روحیه مهربانی را باید در‌ جوانان تقویت کرد و از این فرصت برای خودسازی استفاده و به مردم خدمت کرد.

بارندگی در بسیاری از مناطق در ۳ روز آینده
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۰

محمد اصغری کارشناس هواشناسیدر تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی اظهار کرد: امروز وقوع رگبار و رعد و برق را در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و حتی کرمان داریم.همچنین این وضع برای ارتفاعات استان‌های همدان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، قزوین، البرز و تهران نیز پیش بینی می‌شود.

وی افزود:در سواحل دریای خزر غالباً وزش باد گرم حاکم می‌شود که این موضوع باعث افزایش دما می‌شود که این افزایش دما را امروز در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت.بخش‌های جنوب شرق کشور نیز وزش باد و گرد و خاک خواهند داشت و همچنین آب‌های جنوبی کشور تا حدی مواج است.

این کارشناس هواشناسی گفت: از فردا موج نسبتاً عمیقی وارد کشور می‌شود که موجب بارش و کاهش دما خواهد شد و از پس فردا مجدداً هوا گرم می‌شود.برای فردا شدت بارندگی برای کوه‌های استان‌های مرتبط با البرز و زاگرس خواهیم داشت.فردا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل باید منتظر وقوع بارش باشیم و از یکشنبه وزش باد و گرد و خاک از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده در بسیاری از مناطق باید منتظر بارش باشیم که بارش ممکن است به صورت تگرگ باشد و همچنین وقوع صاعقه نیز دور از ذهن نیست.پدیده مشترک این روزها در بیشتر مناطق وزش باد است.

فرماندار آبادان: سطح آب پشت سیل‌بندها کاهش می‌یابد‌
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱

سیل اخیر در استان خوزستان خسارت‌های زیادی را به مردم نقاط مختلف استان وارد کرد. ازآنجایی‌که شهرهای آبادان و خرمشهر در پایین‌دست حوزه آبی خوزستان قرار دارند به‌یک‌باره شاهد ورود حجم زیادی از آب بودند.حسین حمیدپور شهردار آبادان در گفت‌وگو با تسنیم بابیان اینکه در عرض 2 هفته گذشته 4 میلیارد مترمکعب آب به مسیرهای آبی آبادان وارد شد، اظهار کرد: سطح آب در جاده آبادان – ماهشهر تا روز گذشته 50 سانتی‌متر بالاتر از سطح جاده بود.

شهردار آبادان تصریح کرد: مدیریت خوب در آبادان سبب شد تا در این شهر دچار مشکل نشویم و اگر چنین نبود سیل وارد بسیاری از قسمت‌های شهر و روستاهای اطراف می‌شد.بخشی از آب ورودی به آبادان به سمت خلیج‌فارس هدایت می‌شود و بخشی دیگر نیز به کارون و بهمنشیر می‌ریزد و پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده دبی این آب کاهش پیدا کند.

ویزیت رایگان مردم سیل‌زده روستاهای بامدژ
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۸:۲۳

 گروه‌های جهادی پزشکی با حضور در مناطق سیل زده بامدژ به ویزیت رایگان مردم پرداختند.


۳۸۲۶ نفر از سیل زدگان خوزستان در اردوگاه هستند
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۸:۰۰

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستاندر گفتگو با مهر با اشاره به تداوم خدمات رسانی به سیل‌زدگان خوزستان اظهار کرد: از آغاز امدادرسانی به مردم آسیب دیده مناطق سیل زده خوزستان، ۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده است.با توجه به عادی شدن شرایط مناطق سیل زده و برگشت مردم به شهرها و روستاهای خود، تعداد اردوگاه‌ها کاهش یافته و به ۱۷ اردوگاه رسیده است.

وی افزود:این اردوگاه‌ها کماکان در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، شوش، رامهرمز، هویزه، کارون، شادگان و دشت آزادگان مستقر هستند وجمعیت حاضر در اردوگاه‌ها، سه هزار و ۸۲۶ نفر است که ساعت به ساعت کاهش می‌یابد.

فیلم: نخلستان‌هایی که غرق شدند
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۷:۱۹

تا چندی پیش نخلستان های شادگان در حسرت قطره آبی می سوختند ولی حالا میزبان سیلاب هستند و در آب غرق شده اند:Play Video


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ، تاریخ انتشار 13اردیبهشت 98، کد خبر: 896294، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین