پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت تنها ۲۱ میلیارد تومان از سهم ۱۰۰۰ میلیاردی خود در حمل و نقل عمومی شهر تهران را پرداخت کرده است.
شعار سال: رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت تنها ۲۱ میلیارد تومان از سهم ۱۰۰۰ میلیاردی خود در حمل و نقل عمومی شهر تهران را پرداخت کرده است.

محمد علیخانی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر تهران اظهار کرد: به‌جز هزینه استهلاک، یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان صرف جابجایی ۴۸۰ میلیون سفر توسط مترو در سال ۹۷ بوده است.

وی ادامه داد: مجموع فروش بلیت مترو در این بازه زمانی، ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که مابه‌التفاوت آن رقمی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است و این بدان معنی است که شهرداری تهران به این میزان زیان دیده است و به‌منظور تداوم ارائه خدمات، اعتباری بر آن افزوده  و  این هزینه را به‌طور کامل از مردم دریافت نکرده است.

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که قیمت واقعی بلیت مترو بین ۳ تا ۴ هزار تومان است، گفت: بخش بیشتر زیان‌دهی شهرداری تهران از مترو مربوط به خط ۵ مترو است که هم مسافت آن طولانی است و هم بخشی از هزینه‌های آن را که  قرار بود از سوی شهرداری کرج پرداخت شود بر شهرداری تهران تحمیل شده است.

علیخانی با بیان این‌که شهرداری شهرهایی همچون کرج دارای مشکلات مالی زیادی هستند و این موضوع مشارکت در هزینه‌های خط ۵ مترو تهران را برای آنها غیرممکن ساخته است، اظهار کرد: با این‌حال شهرداری تهران نمی‌تواند از این بایت به‌عنوان بهانه‌ای برای تعطیل کردن  خط ۵ استفاده کند و با وجود زیان‌دهی همچنان به ارائه خدمت ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که دولت هم سهم یارانه بلیت را پرداخت نکرده است به موضوع شرکت اتوبوسرانی به‌عنوان بخش دیگری از حمل و نقل عمومی پرداخت و عنوان کرد: در بخش اتوبوسرانی در سال ۹۷ شهرداری تهران حدود ۹۰۰ میلیارد تومان زیان داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این میان مجموع سهم دولت برای پرداخت یارانه حمل و نقل عمومی نیز حدود یک هزار میلیارد تومان بوده که تنها ۲۱ میلیارد تومان آن توسط شهرداری تهران دریافت شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به درآمد ۱۲۵ میلیارد تومانی اتوبوس‌رانی از محل فروش بلیت در برابر زیان ۹۰۰ میلیارد تومانی آن گفت: اضافه شدن ۲۰ درصد به این میزان تنها درآمد را در حوزه اتوبوس‌رانی به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رساند که باز هم در برابر هزینه‌های موجود رقم قابل توجهی نیست.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در شرایط فعلی مردم به‌واسطه مشکلات اقتصادی تحت فشار هستند دولت می‌بایست سهم خود را در حمل و نقل عمومی پرداخت کند تا مشکلات کمتر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398، کدخبر: 377794 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
بعد که بخوان به شهرداری گیر بدن میگن تراکم فروشی خوب وقتی بودجه اش رو نمیدید باید چه کار کنه شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین