پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اولویت‌های کاری کمیسیون متبوع خود را در دوره دهم پارلمان، تشریح کرد.

شعارسال: داوود محمدی نماینده مردم قزوین؛ با اشاره به پرونده‌های نیمه تمام کمیسیون اصل 90 در دوره نهم مجلس و پیگیر ی آنها در دوره دهم، تأکید کرد: قطعا تعیین تکلیف پرونده‌های گذشته کمیسیون اصل 90 از جمله اولویت‌های این کمیسیون در دوره جدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در دوره جدید کمیسیون اصل 90 پرونده‌هایی نظیر پرونده مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها و ... رسیدگی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه اولویت های کاری کمیسیون متبوع خود در دروه دهم مجلس را تشریح کرد.

محمدی با بیان اینکه باید بدنه کارشناسی کمیسیون اصل 90 مجلس در دوره جدید تقویت شود، تصریح کرد: ما برای رسیدن به این هدف از تجربیات نمایندگان در کارگروه‌های تخصصی این کمیسیون استفاده خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اصلاح سیستمی یکی از رویکردهای مهم کمیسیون اصل 90 در دوره دهم مجلس خواهد بود، تأکید کرد: در راستای این موضوع به تصحیح فرآیند و رویه‌های نادرست می‌پردازیم.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه می‌‌کوشیم در کمیسیون اصل 90 با علت‌ها به جای معلو‌ل‌ها برخورد کنیم،‌ اظهار داشت: قطعا پیگیری رویکردهای مذکور می‌تواند آثار مطلوبی بر جای بگذارد.

وی در ادامه خواستار ایجاد شعبه ویژه‌ای در قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون اصل 90 مجلس شد و بیان داشت: سابق بر این هم اگر شعبه‌ای در قوه قضاییه به پرونده‌های کمیسیون اصل 90 رسیدگی می‌کرد؛ ما مصریم تا این شعبه با جدیت پرونده‌های این کمیسیون را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه با اشاره به اینکه از ظرفیت قرائت گزارشات کمیسیون در صحن علنی مجلس استفاده خواهیم کرد، افزود: قطعا این مسئله جنبه بازدارندگی دارد و باعث جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه طی دو هفته آینده شاکله کمیسیون اصل 90 مجلس شکل خواهد گرفت، ‌بیان داشت: انشاء‌الله پس از استقرار و شروع جلسات این کمیسیون پرونده‌‌های مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در ادمه درباره با اشاره به موضوع پرحاشیه حقوق‌های نجومی برخی مسئولین در دستگاه‌های اجرایی گفت: این مسئله نیازمند بررسی‌‌های دقیقتر در کمیسیون اصل 90 مجلس است که باید پس از تشکیل جلسات کمیسیون ،مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون متبوع خود برای مبارزه با مفاسد برنامه‌ ویژه‌ای خواهد داشت و یا خیر؟ گفت: بله. این موضوع جزء اولویت‌های کمیسیون اصل 90 مجلس خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی بدون شک یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون اصل 90 در دوره دهم مجلس خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3 تیر1395، کدخبر: 5663594: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین