پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه جهت انجام سفری دو روزه وارد زادگاهش در خراسان شمالی شد و مورد استقبال برخی از مسئولان استانی قرار گرفت. این سفر که بازدید از مناطق سیل‌زده استان مهم‌ترین بخش آن بود٬ با حاشیه‌هایی نیز همراه شد.

شعارسال: حضور و بازدید وزیر کشور در روستای سیل‌زده کلاته چناز از توابع مانه و سملقان یکی از مهم‌ترین بخش های سفر رحمانی فضلی به خراسان شمالی بود. بازدیدی که با ممانعت مسئولان این سفر٬ بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

به گفته خبرنگاران همراه وزیر کشور٬ یک ناهماهنگی، خبرنگاران خراسان‌شمالی را از همراهی با وزیر کشور باز داشت. در حالی که تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان پنجشنبه برای همراهی وزیر کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده استان به روستای کلاته‌چنار رفته بودند، در ابتدای جاده این روستا با ممانعت عوامل انتظامی روبرو شده و از وظیفه پوشش خبر این بازدید، جاماندند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که یک اشتباه باعث شد تا خبرنگاران از ضبط و ثبت بازدید وزیر کشور از روستای کلاته‌چنار و صحبت های احتمالی مردم آن خطه باز بمانند. متاسفانه علی‌رغم هماهنگی سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی و تاکیدات استاندار مبنی بر همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در سفر وزیر کشور به خراسان‌شمالی اما طی ناهماهنگی و اشتباه برخی از افراد و مسئولین حاضر در صحنه، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌های رسمی کشور نتوانستند وزیر کشور را در سفر به روستای کلاته‌چنار همراهی کنند.

در ادامه و پس از رسیدن اتومبیل استاندار و صحبت‌های تمامی 26 خبرنگار حاضر در این رویداد خبری با دکتر شجاعی این موضوع حل و فصل شد اما هنگامی این صحبت‌ها صورت پذیرفت که تیم تشریفات و وزیر کشور از روستای کلاته‌چنار بازگشته بودند و امکان ثبت و ضبط هیچ‌گونه رویداد خبری وجود نداشت.

برخورد با دانشجویان مطالبه‌گر

در دومین روز سفر رحمانی فضلی به خراسان شمالی٬ همایش شوراهای اسلامی و شهرداران استان در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد. در حاشیه این همایش و آنجایی که قرار بود وزیر کشور به سالن همایش وارد شود٬ جمعی از دانشجویان مطالبه‌گر استان با حضور در ورودی سالن همایش و با در دست داشتن پلاکاردهایی برخی از مطالبات ملی و استانی را از وزیر کشور به عنوان نماینده دولت مطرح کردند.


این دانشجویان علاوه بر این مطالبات یک جفت چکمه را نیز به‌عنوان نماد گروه‌های جهادی فعال در سیل٬ به وزیر کشور دادند تا وی به نمایندگی از انان به رئیس جمهور اهدا کند.

در حاشیه این اتفاق٬ برخی از همراهان تیم وزیر کشور با برخورد نامناسب با این دانشجویان٬ پلاکاردهای آنان را گرفته و مانع صحبت آنان با وزیر کشور شدند.

ابوالفضل اصغری راد یکی از داشنجویان حاضر در این صحنه٬ علت این جریان را مطالبه‌گری از مسئولان بنا بر توصیه‌های مقام معظم رهبری دانسته و اظهار داشت: بنا بر توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان٬ حتی اگر این مطالبه‌گری به مذاق برخی نیز خوش نیاید٬ باید آن را انجام دهیم. هر چند برخورد عوامل انتظامی این سفر با دانشجویان٬ به هیچ وجه مناسب نبود.

بوسیدن روی تصویر وزیر

حاشیه‌سازترین بخش این سفر٬ اهدای یک قاب تصویر منقش به عکس وزیر کشور از سوی مسئولان استان به رحمانی فضلی بود. در همایش شوراها و شهرداران استان٬ این تابلو با حضور جمعی از مسئولان استان٬ نمایندگان مجلس و استاندار خراسان شمالی به رحمانی فضلی اهدا شد.

در این هنگام بود که عبدالرضا عزیزی٬ نماینده مردم شیروان در مجلس و همشهری وزیر کشور٬ در اقدامی عجیب٬ تصویر رحمانی فضلی را که در این تابلو نقش بسته بود٬ بوسید و این تصویر به یکی از عجیب‌ترین تصاویر این روزهای فضای مجازی تبدیل شد.

برخی از کاربران فضای مجازی این حرکت عزیزی را هرچند غیرقابل پیش‌بینی نمی‌دانستند٬ اما آن را عجیب و متملقانه توصیف کردند. این در حالی است که دستاورد حضور یک شیروانی در هیئت دولت برای مردم استان در هیچ بخشی روشن و آشکار نیست و انبوه محرومیت‌های مردم استان در بخش‌های مختلف٬ گواهی بر این ادعا است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1398 ، کدخبر: 474882: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین