پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۵۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد پس از حضور وزیر کشور در این دانشگاه، فرصت را مغتنم شمرده و برای اعتراض به عملکرد اقتصادی دولت و همچنین بی‌توجهی به مردم سیل‌زده استان دور او جمع شدند.
شعار سال : دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد پس از حضور وزیر کشور در این دانشگاه، فرصت را مغتنم شمرده و برای اعتراض به عملکرد اقتصادی دولت و همچنین بی‌توجهی به مردم سیل‌زده استان دور او جمع شدند.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته برای شرکت در همایش دهیاران و شهرداران بجنورد به استان خراسان شمالی سفر کرده بود؛ سفری که با انتقاد دانشجویان بجنوردی همراه شد.
 
دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهای اقتصادی چون «فاز دوم پتروشیمی شکسته است»، «بدهی چهارساله رئیس جمهور به خراسان شمالی»، «فرودگاه بین المللی بجنورد یا حیات خلوت استان» و «بنزین هزار تومانی یا ده هزار تومانی» می‌خواستند اعتراض خود را به دولت نشان دهند. آنها همچنین به وضعیت و عملکرد دولت دوازدهم در خصوص کمک به مردم سیل زده استان معترض بودند. برای همین نیز یک چکمه تزئین شده به رحمانی فضلی هدیه دادند تا به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس که برای رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده کشور هیچ اقدامی انجام ندادند، تقدیم کند. آنها از دولت و مسئولان می‌خواهند که به جای حرف زدن چکمه به پا کنند و مانند همه مردم وارد میدان عمل شوند.

حاشیه‌های حضور وزیر کشور در جمع دانشجویان بجنوردی/از بوسیدن عکس تا هدیه دانشجویان به رحمانی فضلی
امین ریحانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد از ملاقاتشان با وزیر کشور اینگونه روایت می کند: پس از اطلاع دانشجویان از حضور رحمانی فضلی در بجنورد برای مطالبه گری به حضور وی رفتیم ولی برخورد محافظان با دانشجویان شایسته نبود. به سمت آقای وزیر رفتم و از او خواستم به صحبت‌های ما گوش دهد اما در جواب گفت که وقتی برای ما ندارند! آن‌ها پلاکارد‌های دانشجویان را شکستند و برخورد زننده‌ای با آن‌ها داشتند.
تعداد بازدید : 5

این فیلم هم که توسط یکی از دانشجویان ضبط شده، تائید کننده حرفهای ریحانی است؛ ظاهرا مسئولان می‌خواستند جلوی دانشجویان را بگیرد اما وقتی با سکوت آنها مواجه شدند، نیرو‌های امنیتی را صدا می‌زند تا برخورد‌ها شروع شود.
حاشیه‌های حضور وزیر کشور در جمع دانشجویان بجنوردی/از بوسیدن عکس تا هدیه دانشجویان به رحمانی فضلی
اما اکبری، فعال دانشجویی و رسانه‌ای هم که در حاشیه حضور وزیر کشور به بجنورد گوشی همراه او توسط ماموران امنیتی ضبط شده، می‌گوید: وقتی وزیر وارد دانشگاه آزاد بجنورد شد، دوربین تلفن همراهم را روشن کردم. ابتدا یکی از دانشجویان دختر شعری را در حضور رحمانی فضلی خواند و سپس مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از او خواست تا چند دقیقه کوتاه وقتش را بگیرد، اما رحمانی قبول نکرد و من نیز در حال فیلم گرفتن بودم.

حاشیه‌های حضور وزیر کشور در جمع دانشجویان بجنوردی/از بوسیدن عکس تا هدیه دانشجویان به رحمانی فضلی
این فعال دانشجویی می‌افزاید که کمی آن طرف‌تر نیرو‌های امنیتی با دانشجویان درگیری لفظی پیدا کرده اند و پلاکارد‌ها جمع شدند. به آنجا رفتم تا از سخنان یک دانشجو با مسئولان استانداری فیلم تهیه کنم که به یکباره یکی از نیرو‌های امنیتی گفت که فیلم نگیرم. جواب دادم که خبرنگار هستم و کارتم را نشان دادم. کارت را گرفت و مچاله کرد و خواست که فیلم نگیرم. به او گفتم که کار خلاف قانونی انجام نمی‌دهم، اما به یکباره اطراف خود را پر از نیروی امنیتی دیدم که خواستند تلفن همراهم را بگیرند. مقاومت کردم که یکی از نیرو‌ها ضربه‌ای محکم به دستم زد و تلفن پرت شد و دیگر تلفنم را ندیدم.  
 
البته به گفته برخی خبرنگاران؛ روز پنجشنبه هم که وزیر کشور قصد بازدید از یک روستای سیل زده را داشت، از ورود خبرنگاران جلوگیری به عمل آمد و دوربین بعضی خبرنگارها جمع شد.
 
اما حاشیه ها به اینجا ختم نشد؛ طی مراسم رونمایی از تابلویی که در آن تصویری از عبدالرضا رحمانی فضلی بود، عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان تمثال رحمانی فضلی را بوسید.

حاشیه‌های حضور وزیر کشور در جمع دانشجویان بجنوردی/از بوسیدن عکس تا هدیه دانشجویان به رحمانی فضلی
جواد عبدالهی، یکی از کاربران فضای مجازی نسبت به این اقدام نماینده شیروان در توئیتی به زبان طنز نوشت: بعد از بوسیدن تصویر وزیر کشور توسط نماینده شیروان حالا بوسه‌های خطرناکی به سوی وزیر کشور روانه شد.
حاشیه‌های حضور وزیر کشور در جمع دانشجویان بجنوردی/از بوسیدن عکس تا هدیه دانشجویان به رحمانی فضلی
عمده مطالبات دانشجویان از وزیر کشور در این سفر گوش دادن به صحبت‌های آنها بود؛ که متاسفانه پاسخ مطالبه بحق آنها با شکستن پلاکاردها و برخورد ناشایست همراه بود.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:14 اردیبشهت 1398،کدخبر:761530، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین