پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
مسجد باشکوه چاملیجا شهر استانبول که بزرگترین مسجد در ترکیه به شمار می‌رود،‌ فردا با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور افتتاح خواهد شد.

شعار سال: بزرگترین مسجد ترکیه «چاملیجا» در استانبول که ساخت آن از سال 2013 آغاز شده بود، فردا جمعه (3 می 2019) پس از اقامه نماز جمعه با حضور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان افتتاح می‌شود.


این مراسم فردا ساعت 09:30 صبح با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم با حضور شمار زیادی از میهمانان خارجی و داخلی آغاز خواهد شد.

گفتنی است مسجد باشکوه چاملیجا در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع بر روی تپه‌ای به همین نام ساخته شده و دارای بزرگ‌ترین گنبد در تاریخ معماری ترکیه است.

این مسجد دارای شش مناره است که ارتفاع چهار مناره آن به 107 متر، دو مناره دیگر به 90 متر می‌رسد. همچنین گنبد آن نیز 72 متر ارتفاع و 34 متر قطر دارد. معماری این مسجد با الهام از سبک معماری عثمانی، سلجوقی ساخته شده و یکی از نمادهای جدید استانبول خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایتAA، تاریخ -، کد مطلب: 1468244: www.aa.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین