پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران با اشاره به اینکه ناهنجاری قلبی شایعترین ناهنجاری مادرزادی است، گفت: بیشتر ناهنجاری‌های مادرزادی با سونوگرافی جنین قابل تشخیص است.

شعارسال: مرصوصی در ارتباط با ناهنجاری‌های مادرزادی گفت: به طور کلی 1تا 2 درصد نوزادان با ناهنجاری شدید متولد می‌شوند که این رقم تا سن بلوغ به 5 درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه با تشخیص قبل از تولد بخصوص قبل از هفته 19 می توان از تولد زنده این نوزادان که بار مالی و اجتماعی روانی زیادی را به خانواده تحمیل می کند ممانعت به عمل آورد، افزود: بروز این ناهنجاری‌ها علل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می توان به عوامل محیطی، ژنتیکی و مصرف برخی داروها در دوران بارداری اشاره کرد.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران ادامه داد: تلاش متخصصین بر این بوده که با پیشرفت تکنیک تصویربرداری سونوگرافی بتوان در سه ماهه اول بارداری بسیاری از این ناهنجاری ها را تشخیص داده و در همان سه ماهه اول مبادرت به ختم بارداری کرد.

مرصوصی اضافه کرد: در مواردی هم که ضایعه قابل ترمیم باشد می‌توان بعد از تولد اقدامات ضروری از جمله جراحی را انجام داد. البته در مواردی هم جنین در داخل رحم قابل درمان بوده و با تکنیک‌های خاص می توان مبادرت به این عمل کرد.

این فلوشیپ پریناتولوژی عنوان کرد: زمانیکه خانواده ای صاحب فرزندی با ناهنجاری مادرزادی باشد احتمال اینکه فرزند دوم نیز به این ناهنجاری مبتلا شود 4 تا 5 برابر افزایش می یابد.

مرصوصی با تأکید بر اینکه افرادی که زمینه خانوادگی ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی را دارند باید قبل از اقدام به بارداری با پزشک مشورت کنند، خاطر نشان کرد:علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.tugog.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88220050 تماس بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5تیر1395، کدخبر: 13950405000972: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین