پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۱۰۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مدیر اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران با تأکید بر آن‌که تضارب آرا بین دانشجویان نباید مانع همکاری علمی بین آن‌ها شود، خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت‌های علمی می‌توان آینده خوبی را از لحاظ توسعه دانش‌بنیان متصور شد؛ به شرط آن که حمایت‌های لازم از مجموعه‌ها صورت بگیرد.
شعارسال: غلام‌رضا عسگری ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود مبنی بر «تشکیل گروه‌های علمی و همکاری با مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان» که در جمع نمایندگان تشکل‌های «علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنفی دانشجویان» عنوان شده است، یادآور شد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران که اولین پارک علم و فناوری در حوزه سلامت نیز هست، به دنبال تأکید ایشان بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در بسیج جامعه پزشکی، گفت: این گروه‌ها در کانون‌های جامعه پزشکی در شهرستان‌ها مستقر هستند و ضمن ارائه خدمات بهداشتی- درمانی به صورت مستمر، نقش مؤثر خود را از این حیث در زمان وقوع بحران نیز ایفا کرده‌اند.

مدیر اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران همچنین به گروه‌های علمی در دانشگاه‌ها از جمله انجمن‌های علمی اشاره کرد و افزود: دانشجویان فعال در این انجمن‌ها نقش خود به عنوان دانشجو را به خوبی ایفا می‌کنند و در کنار آن سعی دارند که در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به عنوان پژوهشگر یا مجری برنامه‌ها فعالیت داشته باشند.

عسگری با تأکید بر آنکه فعالیت‌های علمی دانشجویان نباید با سایر کارها تداخل داشته باشد، توضیح داد: به فرض یکی از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی، دانشجوی دیگر عضو انجمن اسلامی دانشجویان یا یک انجمن علمی- دانشجویی است؛ تفاوت بین خط فکری دانشجویان نباید باعث شود در همکاری علمی آن‌ها با یکدیگر خللی ایجاد شود. سیاست دانشگاه بر این منوال است که دانشجویان بتوانند فارغ از مسائل دیگر در کنار هم باشند. تضارب آرا در سایر مسائل وجود دارد؛ اما در زمان سیاست‌گذاری یا انجام کارها، همه باید یک حرف را بزنند و در یک مسیر قرار گیرند.

وی یادآور شد: ممکن است فردی به صورت موردی یا مقطعی این رویه را پیش نبرد که در این صورت خود فرد متضرر می‌شود و مجموعه سعی می‌کند از طریق تذکرات و برخوردهای لازم، هدایت آن دانشجو را بر عهده گیرد.

مدیر اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران افزود: بنایمان این نیست که سیاست یا سایر حوزه‌ها را وارد فعالیت‌های علمی کنیم، ضمن آنکه تأکید داریم محورهای اصلی سیاست کشور حفظ شود.

عسگری با بیان اینکه تلاش جامعه علمی بر این است که سطح رفاه جامعه مطابق با پیشرفت‌های علمی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: دانشجویان مشتاق هستند در این زمینه‌ها فعال باشند و با توجه به سرعت پیشرفت‌های علمی می‌توان آینده خوبی را از این لحاظ متصور شد؛ به شرط آنکه حمایت‌های لازم از مجموعه‌ها صورت بگیرد.

وی یکی از مشکلات این عرصه را کم بودن اعتبارات پژوهشی و سخت‌گیری‌ها در پرداخت تسهیلات عنوان کرد و افزود: اگر تسهیلات راحت‌تر در اختیار دانشجویان قرار گیرد، با توجه به توان آن‌ها، آینده خوبی در حوزه دانش‌بنیان در انتظار خواهد بود.

مدیر اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران تأکید کرد: فضا باید به سمتی پیش برود که حداقل اتلاف زمانی از نظر دسترسی دانشجویان یا سایر افراد حوزه دانش‌بنیان به منابع مالی و حمایتی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند آنچه در ذهن دارند را عملی کنند.

عسگری در پایان تأکید کرد: فضا، امکانات مالی، هماهنگی و صدور مجوزها و … از جمله مواردی است که در توسعه حوزه دانش‌بنیان و اجرای ایده‌ها خلل ایجاد می‌کند. گاه طولانی شدن زمان اخذ مجوزهای اولیه برای ثبت ایده یا اختراع و بوروکراسی اداری که در این حوزه وجود دارد، باعث می‌شود فرد از ایده خود دست بکشد.

به گزارش ایسنا، در دیدار ۳ ساعته روز چهارشنبه اول خرداد ماه جاری هزاران نفر از دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان تشکل‌های «علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنفی دانشجویان» حدود دو ساعت به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف روز پرداختند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز نکات مهمی درباره مسائل مطرح شده و نیز موضوع راهبردی «چگونگی ورود جوانان به میدان و شتاب یافتن حرکت عمومی کشور برای تحقق چشم‌انداز روشن انقلاب اسلامی» بیان کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر: 98030703053 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
ات کرسی، تضارب مولفه های پارادایمیک با همدیگر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین