پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
قدرت اخوان اکبری در آئین افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما عملیات راه‌اندازی بخش پیوند کلیه را از جشن نفس سال گذشته استارت زدیم و تا پایان سال گذشته مقدمات کار فراهم شد به طوری که با انجام دو عمل پیوند کلیه در ماه‌های گذشته که با موفقیت همراه بود با اطمینان کامل زمینه افتتاح این بخش را با حضور جراح پیوند کلیه آغاز می‌کنیم.

شعارسال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک مرکز پیوند مغز استخوان را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

 قدرت اخوان اکبری در آئین افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما عملیات راه‌اندازی بخش پیوند کلیه را از جشن نفس سال گذشته استارت زدیم و تا پایان سال گذشته مقدمات کار فراهم شد به طوری که با انجام دو عمل پیوند کلیه در ماه‌های گذشته که با موفقیت همراه بود با اطمینان کامل زمینه افتتاح این بخش را با حضور جراح پیوند کلیه آغاز می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در کمتر از 6 ماه این بخش راه‌اندازی شده و تیم پیوند کلیه با تمام امکانات و تجهیزات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ما بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات و سایر زیرساخت‌های موردنیاز این مجموعه هزینه کردیم و تلاشمان بر این بوده تا بخش پیوند کلیه با برخورداری از پزشکان مجرب و جدیدترین تکنولوژی‌ها به هموطنان ارائه خدمات کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: به دنبال راه‌اندازی این بخش سعی خواهیم کرد تا در آینده‌ای نه چندان دور بخش پیوند مغز استخوان را در این استان راه‌اندازی کنیم که معاون وزیر بهداشت قول مساعد برای راه‌اندازی این مجموعه را داده‌اند.

اخوان اکبری به هزینه سنگین دیالیز و عوارض ناشی از این امر برای بیماران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین و انسان‌های نوعدوست بتوانیم در زمینه پیوند کلیه برای بیماران در سال‌جاری همچون اهدای عضو موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام و با تمام تجهیزات به ویژه دو تخت آی‌سی‌یو راه‌اندازی شده و از جهت آزمایش و انجام عمل جراحی با حضور متخصصان هیچ مشکلی وجود ندارد.

در این مراسم رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی کشور نیز با بیان این‌که از سال 59 و با هدف ارائه خدمات به بیماران این انجمن شکل گرفته و رفته رفته خدمات آن گسترش یافته است، اظهار کرد: متخصصان ما با حضور در کشورهای انگلیس و هندوستان نسبت به کسب تجربه و یادگیری علوم تخصصی در این بخش با موفقیت در سال‌های اخیر اعمال جراحی خود را انجام دادند و امیدواریم در استان اردبیل نیز که عمل پیوند کلیه انجام خواهد شد کارها با موفقیت به پیش برود.

خباززاده خاطرنشان کرد: ما از دستورالعمل وزارت بهداشت در تجهیز استان‌ها به امکانات درمانی و جراحی برای کاهش هزینه بیماران در مراجعه به مرکز کشور استقبال می‌کنیم و امیدواریم با راه‌اندازی بخش‌های تخصصی در استان‌ها نظیر پیوند کلیه هزینه بیماران به حداقل برسد.

قرآن نویس از خیرین و رئیس بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی اردبیل نیز در این مراسم گفت: ما در پرداخت هزینه بیماران سرطانی با مشکلی روبرو نیستیم اما آنچه ما را رنج می‌دهد نبود یک پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 260 کودک سرطانی خدمات رایگانی را از این بنیاد دریافت می‌کنند و ما با دانشگاه علوم پزشکی تعامل خوبی را داریم و امیدواریم تجهیزات مورد نیاز برای بیماران سرطانی و خاص در این استان به شکل مطلوب فراهم آید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار : 10 خرداد 98، کد خبر:98031004140 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
خیلی خوبه که در شهرستان ها امکانات پزشکی پیشرفته ام داره رونق میگیره و ایجاد میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین