پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹
استاندار خراسان شمالی در دیدار با فعالان اقتصادی استان بار دیگر به سراغ نداشته های استان رفت و این بار از منظری دیگر به آنان پرداخت.
شعارسال: محمدعلی شجاعی در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی بار دیگر و این بار از منظر فعالیت‌های اقتصادی به بیان نداشته های استان پرداخت. نداشته هایی که اگر از ابتدای حضور شجاعی در خراسان شمالی شمارش شود شاید به تعداد بی‌شماری برسد که البته با جمع‌بندی صحیح آنها، به نظر می‌رسد محورهای مشخص و محدودی این نداشته های استان را شامل می‌شود.

استاندار خراسان شمالی در این نشست بر وضعیت نامناسب اموری اداری و عقب بودن در شاخص‌های استان را دیگربار مورد تأکید و تذکر قرارداد و گفت: در همین شرایط کشوری که عده از آن گلایه دارند، استانی در صدر جدول و استان دیگر در قعر آن قراردارد که خراسان شمالی علت عقب‌ماندگی خود را مشخص و درصدد رفع آن برآید.

وی نبود صرافی مجاز در استان و همچنین عدم بهره‌برداری کافی و مناسب از منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را ازجمله کم‌کاری‌های بخش خصوصی در استان نامید و ادامه داد: همه فعالان بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا با محوریت سند توسعه مسیر پیشرفت استان را به توان طی کرد.

شجاعی که طی چندین ماه حضور در استان، به خلقیات اغلب افراد آشنایی پیداکرده است به‌نقد کوتاهی دراین‌باره پرداخت و تصریح کرد: در موضوعی مانند صرافی نه از استان برای تأسیس آن اقدام می‌شود و اگر کسی هم از خارج از استان بیاید عده‌ای شروع به مخالفت می‌کنند و مانع کار می‌شوند.

« چه کسی تضمین می‌کند اگر تحریم‌ها برداشته شود تمام مشکلات حل می‌شود؟ آیا مسیر تمرکزگرایی در تهران باعث رفع مشکلات می‌شود؟» محمدعلی شجاعی این سخنان را به فعالان اقتصادی گفت و بر استفاده از فرمول خاص توسعه خراسان شمالی تأکید کرد.

وی شهرستان راز و جرگلان را نیز در این جلسه وارد دایره نگاه خود کرد و با انتقادی متفاوت نسبت به این شهرستان گفت: این شهرستان فقط تابلوی شهر دارد اما هیچ تعریفی از شهر در آن اجرانشده است و حتی تعاریف شهرستان نیز در این منطقه صادق نیست.

وی شهرستان راز و جرگلان را نیز در این جلسه وارد دایره نگاه خود کرد و با انتقادی متفاوت نسبت به این شهرستان گفت: این شهرستان فقط تابلوی شهر دارد اما هیچ تعریفی از شهر در آن اجرانشده است و حتی تعاریف شهرستان نیز در این منطقه صادق نیست.

توصیه به ایجاد صنایع کم آب بر در استان، راه‌اندازی شرکت‌های کشت و صنعت با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد تعاونی‌های روستایی با سهام این افراد از دیگر توصیه‌های استاندار خراسان شمالی به فعالان اقتصادی استان بود.

«هیچ کاری در منطقه ویژه اقتصادی استان انجام‌نشده و باید علاوه بر ایجاد رونق در آن، خراسان شمالی نیز به‌عنوان استانی مرزی به دنبال دریافت منطقه آزاد تجاری باشد.» این‌ها را می‌توان نکته‌ای جدید از سخنان شجاعی در راستای حقوق ازدست‌رفته و ضایع‌شده مردم خراسان شمالی دانست.

وی از حوزه‌های گردشگری و صنایع پایین‌دست در استان غافل نشد و همچون سایر دیدارها با مسئولان و فعالان این بخش‌ها درخواست ایجاد رونق اقتصادی از این مسیر را داشت.

استاندار خراسان شمالی در پایان با خطاب قرار دادن برخی افراد در استان که به نظر منتقد برخی رفتارهای وی بوده‌اند گفت: پاویون فرودگاهی در تمام مراکز استان‌ها وجود دارد اما در بجنورد خیر، ساختمان‌های بلندمرتبه در بجنورد وجود ندارد و پروازهایی که همچنان در استان کم است، بخش دیگری از نداشته های استان بوده که با رایزنی در حال ایجاد پایون در فرودگاه، افزایش پروازهای استان با حضور شرکت آسمان ازجمله این اقدامات است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1398 ، کدخبر: 13980321000862 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین