پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدت‌هاست که دولت بر اساس طبقه‌بندی‌هایی که داشته به افراد و شرکت‌های خاصی ارز دولتی می‌دهد و به نظر من صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ما باید برای استقرار دستگاه‌های پیشرفته در اولویت‌های بالای این صف قرار بگیرند.
شعار سال:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدت‌هاست که دولت بر اساس طبقه‌بندی‌هایی که داشته به افراد و شرکت‌های خاصی ارز دولتی می‌دهد و به نظر من صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ما باید برای استقرار دستگاه‌های پیشرفته در اولویت‌های بالای این صف قرار بگیرند.
علت عقب‌ماندگی صنعت ما نداشتن تکنولوژی روز است
 علت عقب‌ماندگی صنعت کشور چیست؟ و چرا حوزه های تولید در کشور دچار مشکل هستند. اینها سوالات اساسی که چند سالی است صنعت کشور را درگیر خود کرده است.

یکشنبه هفته گذشته رضا رحمانی، وزیر صمت نیز به مجلس رفت تا در یک جلسه غیرعلنی، گزارش و راهکارهای خود برای برون‌رفت از این اوضاع را به اطلاع نمایندگان برساند.

پس از گذشت ماه‌ها مردم همچنان منتظر گشایش‌های اقتصادی هستند اما هنوز خبر مثبتی که لااقل آن‌ها را نسبت به آینده امیدوارتر کند، نیست.

 محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: باید به صنعت توجه ویژه شود و باید بدانیم که با صحبت و وعده وعید، موضوعی حل نمی‌شود. امروز مردم و صنعتگران خواهان کار عملیاتی توسط دولتمردان هستند تا نتایج آن برای همگان محسوس باشد.

وی افزود: یکی از عمده دلایلی که باعث شده صنعت رشد لازم را نداشته باشد این است که ما در بسیاری از حوزه‌ها از تکنولوژی روز بی‌بهره هستیم. باید تلاش شود تا فناوری روز دنیا به کشور راه پیدا کند تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی لازم صورت بگیرد. سال‌هاست که ما در صنعت از ماشین‌آلات قدیمی استفاده می‌کنیم و با این روند نمی‌توان بهبود اوضاع امیدوار بود.

رییس سابق بانک مرکزی تصریح کرد: به روز شدن ماشین‌آلات صنعتی، نقدینگی و ارز می‌خواهد. اکنون صنعتگران با این قیمت ارز نمی‌توانند دستگاه‌های خود را ارتقاء دهند زیرا درآمد آن‌ها نسبت به گذشته کم شده و حتماً لازم و ضروری است که دولت به کمک صاحبان صنایع بشتابد و ارز دولتی را برای به روز کردن ماشین‌آلات به آن‌ها اختصاص دهد.

بهمنی در ادامه گفت: مدت‌هاست که دولت بر اساس طبقه‌بندی‌هایی که داشته به افراد و شرکت‌های خاصی ارز دولتی می‌دهد و به نظر من صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ما باید برای استقرار دستگاه‌های پیشرفته در اولویت‌های بالای این صف قرار بگیرند.

نماینده ساوجبلاغ و طالقان اظهار داشت: متاسفانه ماه‌هاست که بسیاری از تولیدکنندگان ما بنا به وضعیت نامناسب ارزی و اقتصادی که بر کشور حاکم است میزان تولید خود را کاهش داده‌اند و زمانی که تولید پایین بیاید ظرفیت کارخانه هم سقوط می‌کند و به تبع آن، نقطه سر به سر تغییر پیدا می‌کند. وقتی نقطه سر به سر تغییر پیدا کند کارخانجات با نیروهای مازاد روبرو می‌شوند و آنگاه نه تنها نمی‌توانند به اشتغال‌زایی کمک کنند که حتی روی به تعدیل نیرو هم می‌آورند.

بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید برای رونق صنعت کشور دو کار را بطور جدی دنبال کند. اول اینکه ارز دولتی در اختیار صنعتگران قرار دهد تا آن‌ها خود را به تکنولوژی روز دنیا مجهز کنند و دوم اینکه نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت تولید سوق دهد تا چرخش چرخ اقتصادی مملکت سرعت بیشتری به خود بگیرد. درست است که ما با تحریم‌های جدی اقتصادی روبرو هستیم اما اگر به موضوع تولید و حمایت از تولیدگران جدی‌تر نگاه کنیم و تفکر خود را معطوف به این جریان کنیم تا حد زیادی اوضاع و احوال صنعت و اقتصاد بهبود می‌یابد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24، تاریخ انتشار:2تیر 1398،کدخبر:106128،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین