پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
اخیرا خبری درمورد دریافت خسارت ۱.۶ میلیارد دلاری بانک ملت از انگلیس منتشر شد. این غرامت حاصل یک تصمیم درست و اقدام حقوقی پس از تحریم این بانک و شکایت مجدد برای دریافت غرامت بود. برای آنکه میزان این رقم را بهتر متوجه شویم کافی است دقت کنیم که کل سرمایه ثبتی فعلی بانک ملت ۵ هزار میلیاد تومان است و غرامت دریافتی، ۲۰ هزار میلیارد تومان. به بیان دیگر عملکرد تحسین برانگیز مدیریت وقت بانک ملت در زمان دیواندری باعث شد تا رقمی معادل ۴ برابر کل سرمایه ثبتی فعلی این بانک. غرامت به آن تعلق گیرد.

شعارسال :اخیرا خبری درمورد دریافت خسارت 1.6 میلیارد دلاری بانک ملت از انگلیس منتشر شد. ماجرا از این قرار است که سال 1388 دولت انگلیس با اتهام ارتباط بانک ملت با برنامه هسته ای ایران، این بانک را تحریم کرد.

اما بانک ملت که آن روز با مدیرعاملی علی دیواندری اداره می شد، تصمیمی حیاتی و هوشمندانه گرفت و موضوع را به صورت حقوقی و با دلائل و لایحه محکم با شکایت به دادگاه انگلیس پیگیری کرد. سرانجام در سال 1392 دادگاه به نفع بانک ملت رای داد و تحریم آن رفع شد.

تصمیم ویژه و هوشمندانه دیگر مدیریت وقت بانک ملت، شکایت دوم و درخواست غرامت بود که در نهایت منجر به دریافت 1.6 میلیارد دلار غرامت شد. برای آنکه میزان این رقم را بهتر متوجه شویم کافی است دقت کنیم که کل سرمایه ثبتی فعلی بانک ملت 5 هزار میلیاد تومان است و غرامت دریافتی، 20 هزار میلیارد تومان.

به بیان دیگر عملکرد تحسین برانگیز مدیریت وقت بانک ملت در زمان دیواندری باعث شد تا رقمی معادل 4 برابر کل سرمایه ثبتی فعلی این بانک. غرامت به آن تعلق گیرد.

انتظار از مسئولان فعلی بانک ملت آن است که همان گونه که مدیران پیشین آنها تخم این موفقیت را برای بهره برداری امروز کاشتند، آنها نیز از میوه آن را برداشت کرده و با غرامت دریافتی، سرمایه بانک را افزایش دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 2تیر1398 ، کدخبر: 484880: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین