پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
منتقد تلویزیون و سینما گفت: سریال‌های مناسبتی معمولا به افراد خاصی سپرده می‌شود. با مراجعه به فهرست سازندگان مثلا ۱۰ سال اخیر متوجه می‌شویم که سفارش تولیدات مناسبتی در اختیار گروهی ثابت است.

شعار سال:

«منوچهر اکبرلو» منتقد تلویزیون و سینما درباره سریال‌های ماه رمضان گفت: وضعیت سریال‌های مناسبتی سالها است که در یک سیکل معیوب تکرار می‌شود. به این معنی که تولیدات با فاصله نزدیک به مناسبت انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: طبیعی است که این شتاب زدگی به صورت مستقیم کیفیت کار را کاهش می‌داد. نکته دیگر این است که سریال‌های مناسبتی معمولا به افراد خاصی سپرده می‌شود. با مراجعه به فهرست تهیه کننده‌ها و کارگردان‌های مثلا 10 سال اخیر متوجه می‌شویم که سفارش تولیدات مناسبتی در اختیار گروهی ثابت است.

اکبرلو در ادامه بیان داشت: آن شتاب زدگی و این تضمین سپردن سریال باعث می‌شود سازندگان بدون احساس رقابت فقط سریالی را برای رساندن به آنتن تولید کنند و هرگونه کیفیتی تاثیری بر سفارش بعدی نداشته باشد.

این منتقد تلویزیون و سینما همچنین افزود: تا زمانیکه چنین روندی تکرار شود، باید به تک موردهای موفق دلخوش کرد و بقیه تولیدات را ندیده پشت سر گذاشت. روزمرگی مدیران، بی ثباتی مدیریتی آنها و تضمین حضور رفاقت‌ها این پروسه را ادامه خواهد داد، مگر آنکه مدیریت جدید سیما تصمیم دیگری داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته آخر اینکه در همه رسانه‌ها کار نظرسنجی از مخاطب از بیرون مجموعه صورت می‌گیرد. تا زمانی که نظرسنجی سریال‌ها توسط همکاران داخل سیما صورت بگیرد، همه پیش بینی می‌کنند که آمار تماشاگر سریال‌ها بسیار بالا است، چیزی که واقعیت بیرونی کاملا با آن تفاوت دارد. تا زمانیکه سریال‌ها با هر کیفیتی با برگزاری نشست‌های تقدیر از عوامل صورت می‌گیرد، اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.امری که در هیچ رسانه دیگری در دنیا اتفاق نمی‌افتد.

اکبرلو همچنین تصریح کرد: یعنی یک گروه سازنده برای انجام وظیفه عادی خود هیچ‌گاه تقدیر نمی‌شوند، مگر مورد خاصی که استقبال مردم فراتر از انتظار بوده باشد. اتفاقی که در مورد هیچ یک از سریال‌های امسال نیفتاده است، اما مراسم تقدیر حتما خواهد بود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 19 تیر 1395، کد مطلب: : www. farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین