پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
به هیچ عنوان در صحت صحبت های غلام جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل تردید نمی کنیم؛ که در ضمن آن تاکید کرد مسئولان آمریکایی از دولت ایران خواسته اند که برای حفظ آبرو، حملات محدودی به برخی مناطق مشخص داشته باشند؛ تا این اقدام در چارچوب پاسخ ایالات متحده به سرنگونی پهپاد خود قرار گیرد. به گفته جلالی، این پیام آمریکا از طریق یک واسطه(که احتمالا عمان است)، منتقل شده، اما با مخالفت ایران مواجه شده است.
شعار سال:ترامپ در سال گذشته دستور اعزام حدود 100 موشک کروز برای بمباران فرودگاه نظامی تیفور در سوریه را داد، تنها برای اینکه به وعده هایش در مورد انتقام از دولت سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی عمل کرده باشد. اما بعدا مشخص شد که مسئولان سوریه و روسیه پیش از آغاز حمله آمریکا در مورد آن خبر داده بودند.

پاسخ ایالات متحده به سرنگونی پهپاد جاسوسی
 به هیچ عنوان در صحت صحبتهای غلام جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل تردید نمی کنیم؛ که در ضمن آن تاکید کرد مسئولان آمریکایی از دولت ایران خواسته اند که برای حفظ آبرو، حملات محدودی به برخی مناطق مشخص داشته باشند؛ تا این اقدام در چارچوب پاسخ ایالات متحده به سرنگونی پهپاد خود قرار گیرد. به گفته جلالی، این پیام آمریکا از طریق یک واسطه(که احتمالا عمان است)، منتقل شده، اما با مخالفت ایران مواجه شده است.

ایران این پهپاد را تنها به خاطر اینکه چند متر از مرزهای هوایی اش عبور کرده بود، ساقط نکرد؛ بلکه قصد رساندن پیام واضحی برای آمریکا داشت، مبنی بر اینکه ملت ایران تسلیم نمی شود، بر اثر محاصره و تحریمهای آمریکا، از گرسنگی نمی میرد. آمریکایی ها به طرح چنین راههای خروج نمایشی عادت دارند و به این وسیله می خواهند هیبت کشورشان را به عنوان یک قدرت بزرگ حفظ کنند؛ همانطور که ترامپ در سال گذشته دستور اعزام حدود 100 موشک کروز برای بمباران فرودگاه نظامی تیفور در سوریه را داد، تنها برای اینکه به وعده هایش در مورد انتقام از دولت سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی عمل کرده باشد. اما بعدا مشخص شد که مسئولان سوریه و روسیه پیش از آغاز حمله آمریکا در مورد آن خبر داده بودند.

رهبران ایرانی درایت کاملی نسبت به این شیوه فریبکارانه آمریکا دارند و به همین دلیل پیشنهاد آن را نپذیرفت؛ چرا که نمی خواهند به قیمت کاهش هیبت خود، به بهبود تصویر نظامی آمریکا کمک کند.

همانطور که تحولات بحران با آمریکا نشان می دهد، ایرانی ها حرف می زنند و عمل می کنند؛ اجرایی شدن تهدیدات آنها در مورد از سر گیری غنی سازی اورانیوم در سطوحی بالاتر نیز نشان از این واقعیت دارد.

دونالد ترامپ مجبور شد از تهدیدات خود در مورد دادن پاسخی کوبنده به سرنگونی پهپاد عقب نشینی کند؛ چرا که دریافت این پاسخ می تواند فتیله جنگی را شعله ور کند که کنترل آن دشوار است و به این دلیل که بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با ترامپ به او گفت واکنش به اقدام ایران، به معنای نابودی دولت عبری و بمباران آن با هزاران موشک دقیق از سوی ایران است.

ترامپ عادت دارد هم پیمانان عربش تسلیم او شده و به اوامرش گوش فرا دهند؛ از این رو، امور بر او مشتبه شده و تصور کرد می تواند ایران را هم در بند خود داشته باشد.

اعراب دو دسته هستند؛ اعراب مقاومت که از ترامپ و هم پیمانانش نمی ترسند و مقابله با باجگیریهای آن را انتخاب کرده اند. ایشان در ایستادگی در کنار جبهه ایرانی شک نمی کنند. دسته دوم، اعراب وابسته به آمریکا و ائتلاف ناتو هستند، که معتقدند آمریکا و اسرائیل می توانند از آنها در برابر خطر(!) ایران محافظت کنند.

به طور کلی، ما بر این عقیده ایم که غلام رضا جلالی در سخنش صادق و ترامپ و اطرافیانش، دروغگو هستند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:18تیر1398،کدخبر:488261،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
از ترامپ هر چیزی برمیاد خیلی آدم علاقه مند به دیده شدنیه کارهای نمایشی هم ازش بعید نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
یعنی امریکا ابروی خودش حاضر ببره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین