پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برنامه و رویکرد مهندس زنگنه در خصوص ایجاد شهرکی که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های نفتی حضور داشته باشند، قابل ستایش است و نشان از دوراندیشی وی دارد.
شعارسال: ایجاد سیلیکون ولی نفتی چندی است از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت که مخالفت مخالفانش این روزها تشدید هم شده، مطرح شده است.

سیلیکون ولی (Silicon Valley) در جنوب خلیج سان‌فرانسیسکو در کالیفرنیای شمالی آمریکا واقع شده است. این منطقه مقر بسیاری از غول‌های تکنولوژی دنیا از جمله اپل، سیسکو، گوگل، اچ‌پی، اینتل و اوراکل است. این دره به این دلیل دره سیلیکون نامیده می‌شود که در ابتدا محل حضور بسیاری از تولید‌کنندگان و نوآوران تولید تراشه بوده است، اما در نهایت به خاطر وجود کسب ‌و ‌کارهای مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفت (High-tech)، سیلیکون نامیده شد.

حال بیژن زنگنه وزیر نفت خبر از راه‌اندازی «سیلیکون‌ ولی نفتی» داده است و می‌گوید وزارت نفت تصمیم گرفته است حدود ۱۷ هکتار زمین و ساختمان را در انبار نفت «ری» که پیش از این متعلق به پژوهشگاه صنعت نفت بوده را در اختیار استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت بگذارد؛ اتفاقی که می‌تواند شروع تحولی عظیم در حوزه صنعت نفت باشد.

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به اقتصاد۲۴ گفت: برنامه و رویکرد مهندس زنگنه در خصوص ایجاد شهرکی که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های نفتی حضور داشته باشند، قابل ستایش است و نشان از دوراندیشی وی دارد و مطمئنم در آینده با کمک جوانان و نخبگان فعال در این حوزه اتفاقات مبارکی برای کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: این رویکرد هم به کارآفرینی و اشتغال که بیشتر متوجه جوانان است منجر می‌شود و هم کمک می‌کند که نوآوری در صنعت نفت ما به وقوع بپیوندد. گذشته نشان داده که هرگاه و در هر بخشی جوانان و نخبگان بکار گرفته شدند روند رو به رشد بوده و اکنون هم لازم و ضروری است که به این افراد خوش‌فکر در حوزه نفت بیش از پیش بها داده شود.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: پیش از این هم، وزارت نفت به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها توجه داشته ولی انتظار همگان بیش از این بود که ان‌شاالله با تفکرات آقای زنگنه و زیرمجموعه ایشان این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: ماه‌هاست که کشور در محاصره اقتصادی است و فروش «نفت» که یک کالای استراتژیکی برای ما است با مشکل روبرو شده و انتظار است که همگان به کمک وزیر نفت بیایند نه اینکه برخی با رویکردهای سیاسی و جناحی فضای کار را برای ایشان و معاونانشان تنگ کنند. البته با شناختی که از آقای زنگنه دارم ایشان را فردی قوی و با صلابت می‌دانم و تردید ندارم که بدون توجه به اتهامات با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 ، کدخبر: 118251 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین