پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای داخلی سازی قطعات و تجهیزاتی معادل ۱۰ میلیارد دلار خبر داد که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شدند و گفت: به این منظور سهمیه داخلی سازی برای صنایع مختلف خودرویی، فولادی و غیره تعیین شده است.
شعار سال:وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای داخلی سازی قطعات و تجهیزاتی معادل ۱۰ میلیارد دلار خبر داد که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شدند و گفت: به این منظور سهمیه داخلی سازی برای صنایع مختلف خودرویی، فولادی و غیره تعیین شده است.

«رضا رحمانی» امروز (پنجشنبه) در حاشیه نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در جمع خبرنگاران افزود: اگر بتوانیم این ۱۰ میلیارد دلار قطعات و تجهیزات را امسال یا حداکثر در سال آینده داخلی سازی کنیم، به همان نسبت از ارزبری اقتصاد کشور کاسته شده و چه بسا که امکان صادرات و ارزآوری آنها نیز فراهم شود.

رحمانی گفت: هر قطعه یا تجهیزاتی که پیش از این از طریق واردات تامین می شد، در این نمایشگاه در معرض دید دانشجویان، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و عموم مردم قرار گرفته و آحاد مردم می توانند از طریق الکترونیکی یا حضوری از نمایشگاه بازدید کرده و با نیازها آشنا شوند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد با استقبالی که امروز شاهد آن هستیم، صدها قطعه وارداتی در پایان این نمایشگاه قابلیت داخلی سازی بیابد.

وی خاطرنشان کرد: بجز برخی کالاها که تولید آنها صرفه اقتصادی نداشته یا توانایی ساخت آنها در کشور وجود ندارد، بقیه کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه شده قابلیت تولید در داخل دارند که با تقویت همکاری صنعت و دانشگاه و با حضور شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور، دانشگاه های صنعتی و پارک های علم و فناوری میسر خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: این وزارتخانه با حمایت های تعرفه ای از اقلام وارداتی شرکت ها، همچنین حمایت های تسهیلاتی و تکنولوژیکی در تلاش است تا فضای مناسبی را برای داخلی سازی قطعات و تجهیزات از سوی سازندگان داخلی فراهم آورد.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

وی همچنین درخصوص گلایه واحدهای تولیدی و صنعتی در موضوع مالیات بر ارزش افزوده در شرایط کنونی دشوار اقتصادی، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در دستور اصلاح است و تا یکی دو ماه دیگر نهایی می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: جهتگیری کلی اصلاحیه این قانون، در حمایت از تولید و واحدهای تولیدی است.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با مشارکت ۲۱۰ شرکت امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به ۱۱ هزار متر مربع، کمبودها و نیازهایشان را به نمایش گذاشته و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیازها پیشگام شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:27تیر1398،کدخبر:83401417،www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
وقتی توانایی و تخصص داریم پس میتونیم با حمایت از متخصصان داخلی به این موضوع دست پیدا کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین