پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال ۹۸ برای همه دستگاه ها سخت خواهد بود، هر چند تا کنون بودجه استان‌ها کاهش پیدا کرده اما امکان اینکه در شرایط فعلی بودجه استان‌ها افزایش یابد امکان‌پذیر نیست؛ لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند.

شعارسال: معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال ۹۸ برای همه دستگاه ها سخت خواهد بود، هر چند تا کنون بودجه استان‌ها کاهش پیدا کرده اما امکان اینکه در شرایط فعلی بودجه استان‌ها افزایش یابد امکان‌پذیر نیست؛ لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند.

حمید پورمحمدی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از سفر معاون اول رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به لرستان خبر داد و افزود: تلاشمان این است که با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم در جهت توسعه استان لرستان اقداماتی انجام دهیم.

وی به افزایش قیمت‌ها و بالار فتن تورم در کشور طی دوسال اخیر اشاره کرد و گفت: بر اثر اعمال تحریم‌ها سازمان برنامه‌ و بودجه در قسمت درآمدهای نفتی دچار مشکل شد با این وجود سال ۹۷ را بدون اینکه از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرده و یا از نظام بانکی استقراض کنیم پشت سر گذاشتیم.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه علیرغم شرایط سختی کشور، امروز شاهد فروکش کردن تورم و مدیریت بازار پر التهاب ارز هستیم، عنوان کرد: امسال سال آسان تری نسبت به پارسال نبوده بلکه سخت‌تر است چنانکه میزان صادرات نفت از ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده و این بر درآمدهای ما تأثیر می‌گذارد.

پورمحمدی با بیان اینکه منابع درآمدی در سالجاری بسیار محدود است،گفت: طی سال جاری ۷۶ میلیارد تومان از هزینه های جاری را کاهش می دهیم ولی تا کنون از بودجه استان‌ها کم نشده است و سعی کردیم کاهش بودجه‌ها را در حوزه‌های ملی اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ برای همه دستگاه ها سخت خواهد بود، افزود: هر چند تا کنون بودجه استان‌ها کاهش پیدا کرده اما امکان اینکه در شرایط فعلی بودجه استان‌ها افزایش یابد امکان‌پذیر نیست؛ لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید امادگی لازم را داشته باشند که اگر در شرایط سخت قرار گرفتند این قضیه را مدیریت کنند.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بر لزوم قطع ارتباط بودجه کشور از وابستگی به نفت تاکید کرد و گفت: اظهار داشت: برای جلوگیری از نابسامانی‌ها باید تلاش کنیم ارتباط بودجه را با نفت قطع کنیم.

پورمحمدی در ادامه به شرایط لرستان اشاره و عنوان کرد: سهم لرستان از تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ درصد است که این میزان متناسب با وسعت و جمعیت و پتانسیل‌های لرستان نیست؛ این شرایط باعث افزایش مهاجرت از لرستان شده و شاهد افزایش بیکاری نیز هستیم.

وی در ارتباط با ساماندهی قلعه فلک الافلاک گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی و تخلیه اطراف قلعه فلک الافلاک تا یک ماه دیگر از سوی سازمان مدیریت تأمین و پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با بازسازی محور سیل‌زده خرم‌آباد_پلدختر بیان داشت: بجز بودجه‌ای که در اختیار استان قرار دارد، ۲۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی این محور تأمین اعتبار می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پرسنا ، تاریخ انتشار: 27 تیر 1398 ، کدخبر:40579 ،www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
با این مشکلات اقتصادی کسری بودجه هم داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین