پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، مسئولیت چندانی به جز تهیه زیرساخت‌های ارتباطی، بر عهده وزارت ارتباطات نیست که این بخش نیز اجرایی شده است.

شعارسال: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، مسئولیت چندانی به جز تهیه زیرساخت‌های ارتباطی، بر عهده وزارت ارتباطات نیست که این بخش نیز اجرایی شده است.

محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران پس از حضور در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و صنایع و معادن، گفت: در این جلسات سوالات نمایندگان درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات مطرح و توضیحات لازم ارائه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات در 3 لایه دسته‌بندی شده است؛ زیرساخت، خدمات و محتوا. درباره لایه زیرساخت سندی برای ارزیابی اقدامات انجام شده وجود دارد که گزارش آن به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.

از آنجا که ابعاد خدمات، زیرساخت و محتوا در شبکه ملی اطلاعات مشخص نیست، همه افراد اجرایی شدن این شبکه را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالبه می‌کنند. ما خوشحالیم که مطالبات از وزارت ارتباطات بالاست، اما باید اختیارات متناسب نیز داشته باشیم

پیشرفت قابل ملاحظه شبکه ملی اطلاعات در 18 ماه

وی اظهار کرد: در 18 ماهی که اجرای شبکه ملی اطلاعات پیگیری شد، پیشرفت قابل ملاحظه ای به دست آمد، البته ما منتظر ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی نیز هستیم، چرا که به صورت مکتوب تاکنون نتیجه ای به ما اعلام نشده است.

آذری جهرمی اضافه کرد: بخش خدمات و محتوا در شبکه ملی اطلاعات موضوع بسیار مهمی است. در دوران کودکی ما شخصیت‌های کارتونی که به صورت غیرمستقیم به ما آموزش می‌دادند؛ هاکل بریفین، پسر شجاع و... بود- در واقع این کاراکترها محتوا را به ما منتقل می‌کردند- اما در نسل امروز بتمن، مرد عنکبوتی و باب اسفنجی شخصیت‌های کارتونی هستند، که موضوعات مذکور باید در بخش محتوای شبکه ملی اطلاعات پیگیری و نهایی شود و وزارت ارتباطات مسئول آن نیست.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول ساخت شخصیت‌های انتقال دهنده فرهنگ و آموزش نیست، ادامه داد: دستگاه‌های مسئول وظایف مهمی در ایجاد محتوا و خدمات برای اجرای شبکه ملی اطلاعات دارند که باید آن را انجام دهند، در برخی موارد این اقدامات از ایجاد لایحه زیرساخت نیز اهمیت بیشتری دارد.

دستگاه‌های مسئول اجرایی کردن لایه محتوا شبکه ملی اطلاعات گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت با ایجاد دیتاسنتر، تنظیمات IP و شبکه مخابراتی، فرهنگ درست شود، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول در بخش محتوا باید گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

اقتصاد آینده دنیا اقتصاد فضای مجازی است

آذری جهرمی با بیان اینکه اقتصاد آینده دنیا اقتصاد فضای مجازی است، تاکید کرد: اگر می خواهیم در آینده در دنیا نقش داشته باشیم، چاره ای نیست جز اینکه شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کنیم.

اگر جرمی در فضای مجازی رخ دهد، وزیر ارتباطات پاسخگو و مسئول نیست

وی با اشاره به اینکه نباید اگر جرمی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد وزیر ارتباطات را مسئول برخورد با آن بدانیم، بیان کرد: مسئولیت تمام دستگاه‌ها در لایه خدمات باید مشخص شود که براساس تدبیر مقام معظم رهبری، شورای فضای مجازی باید سند این وظایف را تدوین کند.

وظایف وزارت ارتباطات متناسب با اختیارات باشد

این عضو کابینه دوازدهم گفت: از آنجا که ابعاد خدمات، زیرساخت و محتوا در شبکه ملی اطلاعات مشخص نیست، همه افراد اجرایی شدن این شبکه را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالبه می‌کنند. ما خوشحالیم که مطالبات از وزارت ارتباطات بالاست، اما باید اختیارات متناسب نیز داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گوشی شخصی شما داخلی است یا خارجی، توضیح داد: از هفته پیش با افتخار از گوشی ایرانی استفاده می‌کنم. قطعاً این گوشی راه زیادی تا رسیدن به استانداردهای جهانی دارد.

در حال حاضر گوشی گران شده است و بسیاری از مردم از موبایل‌هایی استفاده می کنند که قاب آنها شکسته است از سوی دیگر سطح توان مردم به دلیل افزایش نرخ ارز نیز به گونه ای نیست که بتوانند گوشی‌های قبلی خود را خریداری کنند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که از گوشی ایرانی رضایت دارید، گفت: طبیعتاً کیفیت این گوشی مانند موبایل‌های قبلی که استفاده می‌کردم –عمدتا از اندروید استفاده می‌کردم و در دوره کوتاه از اپل استفاده کردم- نیست، اما کاربردهای اصلی را پوشش می‌دهد، کیفیت دوربین گوشی ایرانی پایین‌تر است و جزئیات آن به دقت بیشتری نیاز دارد، باید در قرارگیری محل سیم کارت نیز سلیقه بیشتری به خرج داده می‌شد.

این عضو کاربینه دوازدهم ادامه داد: برای ارزیابی گوشی‌های ایرانی فراخوان داده شده و طی یکی دو روز آینده برای افرادی که تمایل داشتند، این گوشی بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان فرستاده می‌شود، تنها هزینه دریافتی، نظرات کاربران درباره موبایل ایرانی است تا این نظرات به شرکت تولیدکننده ارائه شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: در حال حاضر گوشی گران شده است و بسیاری از مردم از موبایل‌هایی استفاده می کنند که قاب آنها شکسته است از سوی دیگر سطح توان مردم به دلیل افزایش نرخ ارز نیز به گونه ای نیست که بتوانند گوشی‌های قبلی خود را خریداری کنند.

گوشی ایرانی باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تلاش می‌کنیم گوشی ایرانی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، اما تولیدکنندگان نیز باید بر روی کیفیت آن کار کنند؛ اگر چه گوشی‌های ایرانی کیفیت لازم را ندارد، اما در صورت استفاده، تولیدکنندگان انگیزه لازم برای ارتقا کیفیت را پیدا می کنند.

وی درباره فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، گفت: در فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، مسئولیت چندانی به جز تهیه زیرساخت‌های ارتباطی، برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، بخشی که برعهده ما بود نیز تاکنون اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: آنچه وزارت کشور از ما درباره فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات درخواست کرده، آماده شده است./


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت  ،تاریخ انتشار:1 مرداد1398،کدخبر:www.icana.ir ، 431350

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین