پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۲۳۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با اتخاذ سیاست‌هایی میدان برای حضور جوانان در مراکز علمی باز شود.
شعار سال  : فاطمه ذوالقدر درباره اهمیت ورود جوانان به هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: جذب هیئت‌های علمی جدید نیازمند بودجه است و بودجه زیادی را از دانشگاه‌ها می‌برد و این یکی از موانع پیش روی جذب جوانان در هیئت علمی دانشگاه‌هاست.
وی با اشاره به سن بازنشستگی در هیئت‌های علمی تصریح کرد: سن بازنشستگی هیئت‌های علمی شفاف و مشخص نیست، بعضی مواقع هم نیاز علمی که وجود دارد محدودیت‌هایی برای بازنشستگی نیروهای کارکرده ایجاد می‌کند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: چیزی که مسلم است در بخش‌هایی از دانشگاه‌ها با کمبود نیرو مواجهیم، حتی در وزارت بهداشت این مشکل وجود دارد و بارها عنوان شده بیمارستان‌ها نیازمند تقویت کادر پزشکی هستند، اما برای جذب بودجه ندارند.
ذوالقدر با تأکید براینکه لازم است سیاست‌هایی اتخاذ شود که میدان برای حضور جوانان در مراکز علمی فراهم شود، بیان کرد: ما حتی حضور زنان در عرصه‌های هیئت‌های علمی را هم کمتر شاهدیم که همواره در پیگیری‌ها پاسخ می‌شنویم که آمار فارغ‌التحصیلان دکتر در زنان کمتر از مردان است که البته هیچگاه در این زمینه آمار دقیقی ارائه نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدت زمان بازنشستگی برای هیئت‌های علمی طولانی است، اضافه کرد: از سوی دیگر نمی‌توان به‌راحتی تجربه اساتید در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها را نادیده گرفت و از آن چشم‌پوشی کرد.
وی با بیان اینکه باید سازوکاری ایجاد شود که اساتید مجرب به‌عنوان مشاوران در دانشگاه‌ حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید زمینه حضور جوانان در میدان عمل در کنار اساتید مجرب دانشگاه‌ها فراهم شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی بازنشستگان دانشگاهی هفته‌ای ۱۰ ساعت حق کار در دانشگاه را دارند، خاطرنشان کرد: اینها ذخایر علمی کشور هستند و لازم است در کنار جوانان حضور داشته باشند و بر تدوین پایان‌نامه‌ها نظارت کنند که فضا برای حضور جوانان در چارت سازمانی دانشگاه‌ها باز شود و هم اساتید خبره در مراکز علمی حضور داشته باشند و تجربه خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 8 مرداد 1398، کدخبر:ana.ir407640
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
اینقدر به جوانها بها داده نمیشه که از همه چیز دورشدن دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین