پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
استاندار خراسان جنوبی گفت: امضای تفاهم‌نامه مشارکتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری مهمترین پروژه‌ای بود که امروز رقم خورد و در قالب آن استان به هاب (مرکز منطقه‌ای) پرورش شتر تبدیل می‌شود.

شعارسال: استاندار خراسان جنوبی گفت: امضای تفاهم‌نامه مشارکتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری مهمترین پروژه‌ای بود که امروز رقم خورد و در قالب آن استان به هاب (مرکز منطقه‌ای) پرورش شتر تبدیل می‌شود.

 محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خراسان جنوبی با محوریت اشتغالزایی افزود: با توجه به استعداد و زمینه‌های خوبی که در زمینه پرورش شتر در منطقه وجود دارد و استقبال مردم، امید است در برنامه ۲ ساله در دو فاز بتوانیم به رتبه اول شتر در منطقه در بخش‌های مختلف از جمله تامین علوفه، بیابان‌زدایی و تکمیل زنجیره پرورش شتر تبدیل شویم.

وی گفت: در این طرح وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نیز ورود پیدا کرده‌اند و تفاهم‌نامه‌هایی برای ایجاد آزمایشگاه‌هایی در سطح ملی و استانی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه مذکور امید است مرکز بهداشتی و منطقه‌ای را که سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان را در بر می‌گیرد با مرکزیت استان خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: با این تفاهم‌نامه بیش از ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد که باعث تحولی در حوزه‌های اقتصادی و توسعه مناطق روستایی می‌شود.

معتمدیان اظهار داشت: یکی از نکات برجسته‌ای که ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر کارهای عمرانی و اشتغالزایی انجام داده، توجه به مسایل فرهنگی و اجتماع محور و حمایت از اقشار آسیب پذیر است که نشان از توجه این ستاد به استان بوده است.

وی افزود: اکنون ۴۱ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی را روستاییان تشکیل می‌دهند که عمدتا در مناطق مرزی و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته ساکن هستند لذا در بحث توسعه استان توجه به مناطق روستایی مورد تاکید استان و مورد عنایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با توجه به همه محدودیت‌ها شاهد خروج جمعیت از روستاها هستیم لذا توجه به روستاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات و فعالیت‌های قابل توجهی را در بخش‌های عمرانی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در استان انجام داده است.

معتمدیان اشتغالزایی را از ماموریت‌های جدید ستاد اجرایی فرمان امام ذکر کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته ستاد اجرایی و بنیاد برکت آغاز کردند کمک به مباحث اشتغال با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: این استان سرشار از پتانسیل‌های بسیار بالا در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد و اشتغال است که با دید محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شاهد به بار نشستن تعداد کثیری از پروژه‌های زیربنایی اشتغال و سرمایه گذاری در استان خواهیم بود.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: خراسان جنوبی در سطح کشور و ایجاد امنیت در مرزها نقش بسزایی دارد لذا نیاز است اقداماتی به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد که قطع یقین می‌تواند جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را بگیرد.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی پتانسیل‌های زیادی در استان وجود دارد که با مرمت و احیای قنوات و اجرای طرح‌های آبخیزداری اگر بهره وری را بالا ببریم امید به زندگی در مناطق روستایی بیشتر می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در مناطق روستایی شناسایی شده است.

وی یکی از مشکلات اساسی استان را تامین آب شرب روستایی به ویژه در مناطق مرزی عنوان و تصریح کرد: اگر این مشکل رفع شود ماندگاری در مناطق روستایی بیشتر خواهد شد و این استان مرزدار خوبی برای ایران خواهد بود.

در این نشست تفاهم‌نامه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خراسان جنوبی با محوریت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی امضا شد.

این تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد، ساماندهی و تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک و تبدیل استان خراسان جنوبی به قطب تامین و ترانزیت شتر و محصولات آن در کشور تا سال ۱۴۰۰ به مبلغ سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عصر دوشنبه وارد خراسان جنوبی و ۲ طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محور با مشارکت بنیاد برکت شامل جوجه تن طلا که محصول آن جوجه یکروزه است و مزرعه پرورش مرغ تخم‌گذار را افتتاح کرد.

افتتاح طرح‌های مشارکت اقتصادی، طرح اشتغالزایی اجتماع محور سحاب (سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت) در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با استاندار خراسان جنوبی، امضای تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان جنوبی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه مخبر و هیات همراه به استان است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری آگروفودنیوز، تاریخ انتشار:8 مرداد 1398 ، کدخبر: 40442 www.agrofoodnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین