پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
معاون بهداشت وزارت بهداشت از هزینه‌های 7 هزار میلیارد تومانی بیماران سرطانی خبر داد.

شعار سال:

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ درباره عوامل بیماری‌های غیر واگیر در کشور اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر ریشه در رفتار مردم دارد که بیشترین علت مرگ و میر در جهان را تشکیل می‌دهد و سالانه 38 میلیون نفر در دنیا به علت این بیماری‌ها فوت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سالانه 17 هزار سکته قلبی و مغزی در افراد کشور روی می‌دهد، گفت: 70 تا 80 درصد علت مرگ و میر را بیماری‌های غیر واگیر تشکیل می‌دهد.

سیاری در خصوص عوامل خطر‌ساز این بیماری‌ها عنوان کرد: این عوامل به دو دسته رفتاری و بیولوژیک تقسیم می شوند که اعتیاد و مصرف سیگار، روابط پر خطر جنسی، کم تحرکی، مصرف الکل و استرس از مهمترین عوامل رفتاری زمینه ساز بیماری‌های غیر واگیر در جهان هستند.

وی با بیان اینکه در کشور ما 15 میلیون نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: در جمعیت کشور در حدود 40 میلیون نفر از غذای ناسالم استفاده می‌کنند و به جای مصرف 5 گرم نمک در روز 10 گرم از این ماده غذایی مصرف می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در زمینه دیگر عوامل مؤثر بر بیماری‌های غیر واگیر اظهار کرد: قند خون بالا، افزایش چربی خون و چاقی از دیگر عوامل هستند که 15 میلیون نفر در کشور با افزایش چربی خون مواجه هستند.

وی با اعلام اینکه 48 درصد افراد بالای 30 سال  چاق هستند درباره عوامل بیولوژیکی بیماری‌های غیر واگیر  بیان کرد: این عوامل بیماری سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت نوع 1 هستند.

سیاری با اشاره به آمار 300 تا 400 هزار نفری بیماران مبتلا به سرطان تصریح کرد: که هزینه‌های درمانی برای این بیماری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و 7 هزار میلیارد تومان به طور کلی است .

وی با بیان اینکه سالانه 92 هزار نفر دچار سکته قلبی می‌شوند گفت: هر سال 43 هزار نفر با سکته مغزی مواجه می‌شوند که باید این نوع عامل خطر را برای کاهش ابتلا  به بیماری‌های غیر واگیر کاست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در زمینه برنامه‌های کشور برای بیماری‌های غیر واگیر تصریح کرد: ما در ایران سه عامل دیگر به این عوامل اضافه کردیم که اختلالات روان‌پزشکی، مصرف مواد مخدر و حوادث ترافیکی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 28 تیر 1395، کد مطلب:5695886 : www. yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین